Arzumcum’s Blog

*** ALT ÜST BÖREĞİ ***

Posted on: Aralık 12, 2007

BU NEFİS BÖREK TARİFİ BİTANEM FATOŞUMA AİT.ONDA GÖRÜNCE HEMEN DENEMELİYİM DEDİM VE SONUÇ MÜKEMMEL.HARİKA BİR LEZZET.DENEYİN LÜTFEN.BEN SADECE MALZEME VE TARİF VERDİM.AYRINTI VE DETAY İÇİN LÜTFEN www.fatostuncay.blogcu.com ADRESİNİ TIKLAYIN.KENDİSİNE BURDAN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

*** ALT ÜST BÖREĞİ ***


MALZEMELER:

1 YUMURTA
2 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT (TEPELEME)
1 YEMEK KAŞIĞI SİRKE
1 KAHVE FİNCANI ZEYTİNYAĞ
1 ÇAY BARDAĞI SU
ALDIĞI KADAR UN (ELENMİŞ) VE TUZ
İSTEDİĞİNİZ BİR İÇ MALZEME
KAT ARALARI VE ÜZERİ İÇİN ERİMİŞ TEREYAĞI

YAPILIŞI:

Yumurta,yoğurt,sirke,zeytinyağ,su,tuz ve aldığı kadar un ile hamuru yoğurun. 1 saat dinlendirin. Hamuru iki eşit parçaya ayırın. Her iki parçayıda rulo yapın. Ve bıçakla her bir rulodan 13 adet beze çıkartın. Yani toplam 26 adet beze elde etmiş oluyoruz. Unlu tezgahta bezeleri teker teker açın. Açtığınız bezelerin üzerine 1 kaşık erimiş tereyağ sürün ve üst üste yerleştirin. Bu işlemi 13 beze bitene kadar uygulayın. Ben bir bezeyi açtım, tereyağını sürdüm. Diğer bezeyi açtım, öncekinin üzerine koydum ve tekrar tereyağı sürdüm. Böylece 13 bezeyi tamamladım. En üste tereyağ sürmeyin. Bu açılan 13 bezeyi bir tabağa alıp buzluğa atın (daha kolay açılması için). Onlar buzlukta dinlenirken diğer 13 bezeyede aynı işlemleri uygulayın. Zaten bezelerimiz çok küçük olduğu için 10 dakikada bitiyor bu işlem. Buzluğa koyduğunuz yufkaları çıkarıp, diğerlerini koyun. Onlar dinlenirkende siz bu çıkardığınız yufkaları tepsinizin büyüklüğünde açın. Yağlanmış tepsiye yerleştirin. Üzerine dilediğiniz iç malzemeyi döşeyin. Diğer yufkalarıda buzluktan çıkarıp, onlarıda tepsi büyüklüğünde açın. Ve diğerinin üzerine kapatın. Üzerine erimiş tereyağ gezdirip 180 derecede pişirin. Fırından çıkan börekleri dilimleyip, sıcak sıcak servis edin. Tam ağzınıza layık, çıtır çıtır börekleriniz oldu. Benden söylemesi mutlaka deneyin. ARZUYA GÖRE tavsiye olunur. AFİYET OLSUN.

Yorum bırakın