Arzumcum’s Blog

*** MUHAMMARA ( ACUKA ) ***

Posted on: Şubat 20, 2009

Muhammara ANTEP yöresine ait nefis bir tarif. Özellikle kahvaltılarda ekmeğe sürüp, afiyetle yiyebilirsiniz. Çok iştah açıcı ve acı sevenler için nefissss. Günün diğer anlarında, karnınız acıktığında atıştırmalık olarakta harika. Kesinlikle deneyin derim. Aslında Antepliler içine ekmek yada galeta unu koymazlarmış ama ben 1 kaşık galeta unu ilave ettim. Ve 7 çeşit baharatdan oluşan poy konulurmuş içine.Çemen unu ve başka baharatların karışımı. Ben bunun yerine diğer baharatları kullandım. Aynı tadı yakaladığımı düşünüyorum. Çok güzel oldu.Tarifini Antepli arkadaşım Necla’dan aldım. Daha öncede çiğ köfte tarifi almıştım kendisinden. Teşekkürler ediyorum.
Bu arada birçok arkadaşımdam ödül aldım.Hepinize çok teşekkürler ediyorum.Ayrıca bu nefis tarifimi etkinliğe gönderiyorum.

ANTEP USULÜ ÇİĞ KÖFTE TARİFİ İÇİN BURAYI TIKLAYIN.

*** MUHAMMARA ( ACUKA ) ***

MALZEMELER:
1,5 yemek kaşığı acı biber salçası ( ev yapımı )
1,5 yemek kaşığı domates salçası
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı limon suyu
1-2 yemek kaşığı galeta unu
2 diş sarımsak
1 çay bardağı ceviz kırığı
Pulbiber,karabiber,kimyon,kekik ve az tuz

YAPILIŞI:
Salçaları bir kaba alın.
İçine yağ, limon suyu, galeta unu ve ceviz kırığını ekleyip, karıştırın.
Sarımsakları ezin ve diğer baharatlarla birlikte ilave edin.
Tüm malzemeyi kaşıkla eze eze güzelce birbirine yedirip, karıştırın.
1-2 sat buzdolabında dinlendirin.
Kahvaltıda yada başka bir zaman afiyetle tüketebilirsiniz.
Özellikle ekmeğe sürüp, atıştırabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

DİĞER NEFİS KAHVATILIK TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

Etiketler: ,

2 Yanıt to "*** MUHAMMARA ( ACUKA ) ***"

salatalık dometes zeytın peynır recel yumurta helva cay nefiss elimize saaaluk

Acuka, çerkez kültürüne ait bir üründür. Atlamayın bu konuyu🙂 Acuka ile muhammura aynı şey değldir. Bilirsiniz birde kayseri çemeni vardır bu kategoride. Ama üçüde birbirinden farklıdır.
***********
Hoşgeldiniz. Verdiğiniz açıklamalar ve bilgiler için teşekkürler. Ben bu tarifi bana gelen tarif üzerine yaptım ve yayınladım. açıkçası inceleme gereğide duymadım.çünkü bu tarz lezzetlere bayılırım. her türünü severek yapar,yer ve yayınlarım.Sizde gönderin bir tarif.ona göre yapalım ve yayınlayalım.selamlar.

Bir Cevap Yazın

