Arzumcum’s Blog

*** SULU BÖREK ( BANYOLU BÖREK ) ***

Posted on: Şubat 16, 2009

Bu nefis börekleri keşke daha önce deneseymişim. Ama bir türlü cesaret edememiştim.Nasıl olur acaba diye. Çünkü orjinal tarifinde bir gece suyun içinde beklemesi gerekiyordu. Ben yinede 3-4 saat beklettim suda. Ve favori börek tariflerimden oldular kendileri. 3-4 kez yaptım üst üste. Herkes çok beğendi.Muhteşem bir lezzet. Su böreği gibi oluyor. Kesinlikle denemenizi öneririm. Tarif için sevgili Didem’e çok teşekkürler. ARZUYA GÖRE tavsiye olunur.

NEFİS BÖREK VE HAMUR İŞİ TARİFLERİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN LÜTFEN.

*** SULU BÖREK ( BANYOLU BÖREK ) ***

MALZEMELER:
6 adet yufka
Sos İçin:
200 gr. margarin
3 adet yumurta
1 bardak süt
1 bardak su
Yarım çay bardağı sıvıyağ

İstediğiniz herhangi bir iç malzeme

YAPILIŞI:
Margarini eritin ve ılıtın.
Tüm sos için olan malzemeleri karıştırın.
Yufakayı serin ve her tarafına sostan bolca sürün.
Dörde bölün ve geniş kenarlarına iç malzeme koyun.
Rulo şeklinde sarıp, kendi etrafında çevirerek gül şekli verin.
Tüm yufkalara bitene kadar aynı işlemi uygulayın.
Tepsiye sıkı bir şekilde dizin.
Sos malzemesi artıyor.Onu daha sonra böreklerin üzerleri için kullanın.
Tepsideki börekleri yarılarına gelecek kadar,hatta üzerlerine yakın bir yere gelecek şekilde su ile doldurun.
3-4 saat buzdolabında bekletin.
Börekleri dikkatli bir şekilde başka bir yağlanmış tepsiye alın.
Kalan sosu üzerlerine gezdirin.
Sosun yağı donmuş olabilir.Hiç sorun değil.Çatalla çırpın ve kullanın.
200 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.
NOT:Mümkünse servis edeceğiniz zaman pişirin.Bu börek sıcakken çok daha güzel.Dışı çıtır, içi yumuşacık. Yalancı su böreği diyebiliriz bu börek için.Ama soğuyunca çok yumuşuyor.Sıcak servisi tavsiye olunur.
AFİYET OLSUN.

5 Yanıt to "*** SULU BÖREK ( BANYOLU BÖREK ) ***"

şeklini begenmedim
tadına bakmam lazım sonra güzel oldugunu sölerim
***********
şeklini neden beğenmediniz anlayamadım ama emin olun muhteşem bir lezzet.kesinlikle tavsiye ederim. hoşçakalın.

pardon ama sudan nasıl çıkarttınzkı 3 saat diyorsunuz paramparça olmazmıı??
****************
Hoşgeldiniz. börekleri sudan bir spatula yardımıyla ve dikkatli bir şekilde çıkarıp,başka tepsiye alıyoruz. Ben 3 saat bekletiyorum ama tarifin orjinalinde bir gece bekletiliyor. ve kesinlikle parçalanmıyor. yine beklerim.sevgiler.

ev yufkasıyla olurmu

**********************

Ev yufkasıyla hiç denemedim,o yüzden olur yada olmaz diyemiyorum.denemek lazım ama mümkünse hazır yufka kullanın.kolay gelsin.

tariifiniz denedim ve tek kelimeyle süper oldu. Artık su böreği canım istediğinde annemi aramama gerek kalmadı. aynen su böreği tadında. tarif için teşekkürler…

Aslında en rahat dagılmayacak şekli muska şeklidir ben yapıyorum ve mükemmel sonuç alıyorum.Tarifte süt yumurta ve sıvı yağ deniyor ama sadece 1kilo yufkaya 1paket eritilmiş yağ sümeniz yeterli ,
sadece üzerine yumurta sürerseniz daha güzel bir görünüm alacak…

Bir Cevap Yazın

