Arzumcum’s Blog

*** PATATESLİ KÖFTE ( KIBRIS KÖFTESİ ) ***

Posted on: Şubat 1, 2009

Çok bereketli ve nefis bir köfte Kıbrıs Köftesi. Benim çocuklar köfte-patates hastası. O yüzden tüm köfte çeşitlerini deniyorum. Besleyici ve gayet doyurucu. Bu köftede patates olduğu için malzeme iki katına çıkıyor. Yanınada patates kızartması, bir pilav yada makarna, salata tamamdır. Bu nefis tarifi kendiside Kıbrıslı olan canım arkadaşım Fatoş’tan aldım. Kendisine çok teşekkürler ediyorum.

KÖFTE VE YEMEK TARİFLERİM İÇİN BURAYI TIKLAYIN.

*** PATATESLİ KÖFTE ( KIBRIS KÖFTESİ ) ***

MALZEMELER:
500 gr. kıyma
3 adet patates
1 adet yumurta
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
Yarım bayat ekmek içi yada 3-4 kaşık galeta unu
Kıyılmış maydanoz, tuz, karabiber, pulbiber,kimyon ve tarçın
Kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI:
Patatesleri yıkayıp,soyun.
Rendenin ince tarafıyla hızlıca rendeleyin ve iyice suyunu sıkın ( Patatesleri mutlaka rendenin ince tarafıyla rendeleyin. Bu bir püf noktası. Köftenin pişmesi açısından önemli ).
Kıymanın içine patatesleri hemen ekleyip, karıştırınki; kararmasınlar.
Soğanı rendeleyip, maydanozu kıyın.
Tüm malzemeleri kıymaya ekleyip, iyice yoğurun.
Köfte şekli verip, kızgın yağda kızartın ( Köftelerin her iki tarafınıda çatalla delin. Pişmesi daha kolay oluyor ).
Kağıt havlu serdiğiniz tabağa köfteleri alıp, biraz dinlendirin.
Soğumadan servis tabağına alıp, afiyetle yeyin.
Yanına mutlaka patates kızartması, pilav yada makarna ve salata öneririm.

15 Yanıt to "*** PATATESLİ KÖFTE ( KIBRIS KÖFTESİ ) ***"

Mükemmel olmuş. Ellerinize sağlık
*************
Teşekkürler.beğenmenize sevindim.

güzelmiş
*********
teşekkürler Yasemin.beğenmene sevindim.yine beklerim.sevgiler.

SEVGİLERLE DENEYİN.
*************
teşekkürler Jale. yine beklerim.sevgiler.

KIBRIS MUTFAĞINI ARDIM SHOW TV DE YEMEKTEYİS PROĞRAMINDA GÖRDÜM YAPARKEN BENDE BU TARİFE ULAŞMAK İÇİN VE SİZ RAST GELDİNİZ VEDE HEMEN ALDIM TARİFİ.TESSADÜFEN GİRDİM VE GÖRDÜM BUNA NANE KEKİKDE EKLİYE BİLİRMİYİM.VE GALETA UNUNU KÖFTENİN İÇİNE KOYACAM DEĞİLMİ.BU ARADA ELLERİNİZEDE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR KIBRIS KÖFTENİZ ELLERİNİZE SAĞLIK.
*************
SEVGİLİ JALE;KÖFTENİN İÇİNE İSTEDİĞİN BAHARATI KATABİLİRSİN.GALETA UNU VE YUMURTA KÖFTE HARCININ İÇİNE KONACAK.YANİ TÜM MALZEME EKLENİP,YOĞRULACAK.KOLAY GELSİN.SEVGİLER.

PARDON ARZU HANIM BU SORULARIMIN CEVABINI ALBİLİRMİYİM VE YUMURTADA İÇİNE GİRECEK DEĞİLMİ.

teşekürler arzu hanım sorularımı yanıtladınız için..sağlıcakla kalın.
*************
Rica ederim canım.yardımcı olabildiysem ne mutlu.kolay gelsin.sevgiler.

köfteye ve her çeşidine bayılırım ee çocuk sayılırım:) şimdide sizin tarifinizden kıbrıs köftesini deniyorum yaptım hatta dolapta biraz dinlenmeye bıraktım ancak patatesin suyunu sıkmayı unuttum ne yazıkki:( umarım güzel olur. teşekkürleer
***********
Hoşgeldin Demet. Köfte eminim nefis olmuştur.ellerine sağlık.yine beklerim.sevgiler.

kıprıs köftesi yapdım gerçekden nefis olmuş arkadaşlara da ikram ettim çok beğendiler teşekkür ederim tarifi verenlere
***************
Hoşgeldiniz. Köfteyi deneyip,beğenmenize çok sevindim.ellerinize sağlık.afiyetler olsun.

Aslında cevabını tahmin ediyor gibiyim ama belki bir şansım vardır diye sormak istedim. Bu harcı yoğurup yarısını ertesi gün pişirmek üzere buzdolabında bekletsek, patatesten dolayı iyi olmaz herhalde değil mi? İki kişi için biraz fazla bir ölçü çünkü.
*******************
Hoşgeldin Meliha. Patatesli köfte harcını bekletmeni hiç tavsiye etmem. Çünkü bekleyince içindeki patateslerden dolayı,hem kararır,hemde sulanır. Eğer ölçüler fazlaysa,sende ölçüleri yarıya indirip,bu nefis köfteleri deneyebilirsin yada tam ölçüde yapıp,yarısını kızartıp,yarısınıda dondurucuda muhafaza edebilirsin.lazım olunca çıkarıp, kızartabilirsin .kolay gelsin canım.yine beklerim.sevgiler.

kibris koftesini denedim ve harika oldu gercekten mukemmel ve cok bereketli.ayrica icine tarcin konulmasi ayri bir lezzet ve cok hos koku veriyo.butun turk ve yabanci arkaslarima yapacam.
bu tarifi ekleyen arzu hanima cok tesekkur ediyorum.
****************
Hoşgeldin Nur. Köfteleri deneyip,beğenmene çok sevindim.Ellerine sağlık.Afiyetler olsun.

Sitemde yayınladım, çok teşekkür ederim. Lezzetine de bayıldık🙂
**************
Ellerinize sağlık.Beğenmenize çok sevindim.Afiyetler olsun.

çok güzel aynı zamanda bereketli
***************
Teşekkürler.Beğenmenize sevindim.

kıprıs köftesini yaptım cok güzel oltu komşularada ikram ettim
nefis olmuş
*****************
Köfteyi deneyip,beğenmenize çok sevindim.herkese afiyetler olsun.

Çok lezzetli duruyorlar. Ellerinize sağlık.

elinize sağlık gerçekten çok güzel görünüyor birazdan bende deneyeceğim tarifinizi, yanlız bol yağda kızartmak yerine actifryde kızartmayı düşünüyorum inşallah sonuç güzel olur
elinize sağlık :))

Bir Cevap Yazın

