Arzumcum’s Blog

*** HAŞHAŞLI REVANİ ***

Posted on: Ocak 22, 2009

Çok güzel ve nefis bir tatlı Haşhaşlı Revani. İlk kez yaptım ve çok beğendik. Akşam menüsü ve misafirleriniz için harika bir seçenek. Hem görünümü, hem tadı çok güzel. Bu tarifte yine kesinlikle denenmesi gereken bir lezzet.Tarif için sevgili EMEL arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.


REVANİ Tarifim İçin Lütfen Burayı Tıklayın.



VİŞNELİ REVANİ Tarifim İçin Lütfen Burayı Tıklayın.

*** HAŞHAŞLI REVANİ ***

MALZEMELER:
4 adet yumurta
Yarım su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı siyah haşhaş
1 su bardağı irmik
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozu
ŞERBET İÇİN:
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
Yarım limon suyu
ÜZERİ İÇİN: Krema yada krem şanti
SÜSLEMEK İÇİN: Hindistan cevizi, ceviz kırığı ve toz fıstık

YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri çırpın.
Süt ve sıvıyağ ekleyip, yine çırpın.
Haşhaşı ve irmiği ekleyip, yine çırpın.
Son olarak elenmiş un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip, karıştırın.
Yağladığınız borcam tepsiye harcı boşaltın ve 175 derecede pişirin.
O pişerken şerbeti hazırlayın. Bunun için; şeker ve suyu tencereye alıp, kaynatın.
10 dakika kısık ateşte bırakın ve içine limon suyu sıkın.
5 dakika daha kaynatıp, ateşten alın.
Tatlımızda, şerbetimizde ılık olacak.
Tatlının üzerinin bazı yerlerini kürdan ile delin.
Şerbeti tatlının her yerine gelecek şekilde dökün.
Şerbetini çekmesi için dinlendirin.
Üzerine krema yada krem şanti hazırlayıp, sürün ( ben krem şanti kullandım ).
Son olarak krem şantinin her yerini hindistan cevizi ile kaplayın.
Ceviz kırığı ve toz fıstık kullanarak değişik şekillerde süsleyin ( ben şablon kullanarak süsleme yaptım ).
1-2 saat buzdolabında bekletin ve dilimleyerek servis edin.
AFİYETLER OLSUN.



DİĞER TATLI TARİLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

2 Yanıt to "*** HAŞHAŞLI REVANİ ***"

harika gözüküyor yapıcam

bende denedim çok güzel oldu ama büyük borcam tepsisinde yaptım üzerine muhallebi pişirdim kremşantiye alternatif olabilir

Bir Cevap Yazın

