Arzumcum’s Blog

***** HUMUS *****

Posted on: Ocak 13, 2009

 

***** HUMUS *****

MALZEMELER:
1,5 çay bardağı humus ( nohut unu )
1 yemek kaşığı tahin
Limon suyu, tuz, kimyon, pulbiber ve zeytinyağı
Süslemek için; yeşil zeytin ve maydanoz
YAPILIŞI:
Bir kaseye nohut ununu alıp, üzerine sıcak su ekleyin ve süzme yoğurt kıvamına gelene kadar karıştırın.
5 dakika dinlendirin ve içine tahin,limon suyu,tuz, kimyon,pulbiber ve zeytinyağı katıp karıştırın.
Servis tabağına aldığınız humusu tabağa yayın.
Kenarlarını dilimlenmiş,biberli yeşil zeytin,kıyılmış maydanoz , pulbiber ile süsleyin ve üzerine zeytinyağı gezdirip; çatalla şekil verin.

Sevgili ŞEYMA bana bir koli gönderdi. İçinden bazılarını ilk defa gördüğüm,değişik malzemeler çıktı.Bu malzemeleri memleketi Hatay’dan getirmiş.Bu malzemeler; humus yani nohut unu, küzbara,zahter ve özel ev yapımı biber salçası. Humus ,salça ve küzbarayı kullandım.Zahteride denedim ama damak tadımıza uymadı açıkçası. Alışık olmadığımız çok değişik bir baharat. Humusu iki kez yaptım.Biraz değişik ama güzel bir lezzet. Küzbara papates kızartırken kullanılan bir baharat. Onunla kızarttığım zaman cips tadında patateslerim oldu.Çocuklar çok sevdiler. Zahterde kahvaltılarda kullanılan bir baharatmış. Bir parça ekmek koparıp, önce zeytinyağına,sonrada zahtere batırıp yiyorsunuz. Biz pek sevemedik. Özel ev yapımı, acı biber salçası en çok hoşuma giden lezzetti. Çiğ köfte,içli köfte ve kısırda kullandım. O kadar acıki 1 tatlı kaşığı bile çok geliyor. Bunlarla birlikte birde mektup aldım. En çokta ona sevindim zaten. Şeyma’cım çok çok teşekkürler ediyorum hayatım. Beni çok mutlu ettin. İyiki varsın ve iyiki seni tanımışım.Hakkını helal et canım benim.


Bunlar küzbara ile kızarttığım patatesler.


Buda zahter.

Etiketler: , ,

2 Yanıt to "***** HUMUS *****"

canım merhaba diyelim.son aldığım dersten sonra yedeklemeye geldim.ama hiç bir şeyi bilmiyorum burada..:(

ya küzbara biberli ekmeğe baharat olarak kullanılır.burdaki türkler avrupaya bile götürüyorlar.kolay kolay herkes bulamaz ondan.yabani bir ottan elde edilen baharat.hatay usulu katıklı ekmek;malzemeler:çökelek (hatay çökeleği)biber salçası zeytin yağı saf olacak küzbara isteğe bağlı susam.yarın kg çökeleğe bir yemek kaşığı biber salçası yarım çay bardapı zeytinyağı iki çay kaşığı küzbara bi güzel karıştır ve tandırda yapılacak öyle fırında filan değil yoksa tadı olmaz
***************
Hoşgeldiniz.ziyaret ve yorum için teşekkürler.ayrıca verdiğiniz bilgiler ve tarif,çok faydalı ve güzel.her zaman beklerim.saygılar.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: