Arzumcum’s Blog

*** ÇİKOLATALI CUPCAKE ***

Posted on: Ocak 13, 2009

 

İlk kez cupcake yapıyorum. Aslında muffinin krema,krem şanti,şeker hamuru yada daha değişik şekilde süslenmiş hali diyebiliriz cupcake için. Hem görünüm, hemde lezzet olarak muhteşem oldu. Tamamen kafama göre uydurduğum bir tarif. Süslemeler ise hayal gücümün ürünü. En sevdiğim çikolata bitterdir. O yüzden onu kulandım. Yumuşacık, nefismi nefis bir lezzet oldu. Kesinlikle denemenizi öneririm. Çocuklarınız bayılacak. Tabiki sizde. ARZUYA GÖRE tavsiye olunur.

Ayrıca bu şahane tarifimi bu etkinliğe ve bu etkinliğe gönderiyorum.

*** ÇİKOLATALI CUPCAKE ***

MALZEMELER:
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 kutu krema ( 200 ml. )
2 paket bitter çikolata ( 160 gr. )
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un
Üzeri İçin: İstediğiniz herhangi bir krema yada krem şanti
Süslemek için: Yenilebilir; boncuk, çiçek,şeker ve çikolatalar

MUSLİN KREMA TARİFİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

YAPILIŞI:
Öncelikle çikolatalı ganaj için;kalın tabanlı bir tavaya kremayı döküp; ocağın altını kısık olarak ayarlayın ve kaynamaya başlayınca içine 2 paket bitter çikolatayı kırın.
Sadece 1-2 dakika ocakta tutun ve alın.
Ocaktan aldığınız ganajın çikolataları kremanın sıcaklığıyla eriyecektir zaten.
3 yumurtayı şekerle çırpın.
Süt ve sıvıyağı ekleyip, tekrar çırpın.
Ilımış olan ganajıda ekleyin ve çırpın.
Son olarak elediğiniz un, vanilya ve kabartma tozunu katıp, karıştırın.
Kağıt muffin kalıplarına yarısına gelecek şekilde harçtan koyun ve muffin kalıbına yerleştirin.
175 derecede pişirin.
Yumuşacık, nefismi nefis cupcakeleriniz oldu.
Hazırladığınız krema yada krem şantiyi sıkma torbasına doldurun ve cupcakelerin üzerlerine dilediğiniz şekilde sıkın.
Son olarak çikolata, şeker,boncuk yada çiçeklerle süsleyin.
Muhteşem cupcakeleriniz afiyetle yenmeye hazır.

NOT: Ben üzerlerine yarım ölçü muslin krema yaptım ve bununda yarısına kakao ekledim. Cupcakelerimin bir kısmını bu şekilde hazırladım. Kalan diğer kısmını ise krem şantiyle hazırladım. Şantiyi çırptım ve üçe böldüm. İlkini beyaz bıraktım, ikincisini pembe gıda boyasıyla, üçüncüsünüde kırmızı boyayla renklerdirdim ve kullandım. Üzerlerinide çeşitli süslerle süsledim. Hem görünüm,hemde lezzet olarak şahane cupcakeler elde ettim. Tamamen kafama göre yaptığım, hayal gücümü kullandığım nefis bir lezzet çıktı ortaya. Siz dilediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz.

DİĞER PASTA, KEK VE MUFFİN TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

1 Response to "*** ÇİKOLATALI CUPCAKE ***"

işte pasta budur
************
Hoşgeldin DEFNE.Ziyaret ve yorum için teşekkürler.yine beklerim.sevgiler.
,

Bir Cevap Yazın

