Arzumcum’s Blog

* MAKİNEDE CEVİZLİ EKMEK VE ÇEKİRDEKLİ EKMEK *

Posted on: Ekim 19, 2008

Makinemde hergün değişik ve nefis ekmekler yapıyorum. Bu ekmekleri sırayla yayınlamaya çalışcam. Bunlardan en beğendiğim cevizli ve çekirdekli ekmek var bugün. Bu missss kokulu, nefis ekmek tarifleri için sevgili Gönül arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. Yalnız ölçülerle başım fena halde dertte. Birde buçuklu olunca dahada korkunç. Keşke bunun daha kolay bir yolu olsa. Ama ölçülerede uyulduğu takdirde çok leziz ekmekler sizi bekliyor. Birde benim makinem biraz büyük sanırım. Bu ölçülerden küçük ekmekler çıktı. Eğer makineniz yoksa mutlaka alın derim. Bu nefis ekmeklerden mahrum kalmayın. Mutlaka deneyin.

Diğer ekmek ve hamur işi tariflerim için lütfen burayı tıklayın.

*** CEVİZLİ EKMEK VE ÇEKİRDEKLİ EKMEK ***

MALZEMELER:
1 + 1/8 cup ılık su
2 + 1/2 tbsp zeytinyağı
2 + 1/2 tbsp süt tozu
2 + 1/2 tbsp şeker
1 + 1/2 tsp tuz
1 + 1/2 tsp instant kuru maya
3 cup un
1 cup ceviz yada 1 cup çekirdek
************************
cup = 1 su bardağı
tbsp = 1 yemek kaşığı
tsp = 1 tatlı kaşığı
************************
NOT: Çekirdekli ekmek içinde aynı ölçüler geçerli. Yalnız ceviz yerine aynı ölçüde çekirdek kullanılacak.

YAPILIŞI:
* Makinenin karıştırıcı kabını tereyağla hafifçe yağlayın.
* Önce su ve zeytinyağını ölçerek kaba boşaltın ( makinede ekmek yaparken; sıvı malzemeler alta, toz malzemeler üste gelecek ) .
* Sonra unu ölçerek koyun.
* Unun bir kenarına şeker ve süt tozunu, diğer kenarına tuzu koyun ( mayalanma işlemi açısından şeker ve tuz birbirine temas etmemeli ).
* Unun tam ortasına elinizle minik bir yuvarlak çukur açıp, ölçtüğünüz mayayı ilave edin.
* Kabı makineye yerleştirin ve normal ekmek proğramında çalıştırın.
* İlk işlemler bittikten sonra makine bip sinyali verip, sizi uyarıyor. Bu aşamada üst kapağını açıp, cevizi yada çekirdeği ilave edin.
* Veee 3 saat sonunda misss kokulu, nefis cevizli yada çekirdekli ekmeğiniz yenmeye hazır.
* Ekmeği makineden çıkarıp, 10 dakika dinlendirin.
* Sonra ters çevirip, hafifçe sallayarak kabından ayrılmasını sağlayın.
* Ekmeği tel bir ızgara üzerine alıp, ılınınca dilimleyin ve servis edin.
AFİYET OLSUN.

8 Yanıt to "* MAKİNEDE CEVİZLİ EKMEK VE ÇEKİRDEKLİ EKMEK *"

Gny. Gönlünce bir hafta gecirmen dilegiyle VE ekmek harika bayiliyorum cevizli ekmege ben super olmus http://www.gonlumdentadlar.blogspot.com

Canımmmm bende isterim ekmeklerden ellerine sağlık maşallah nasılda kabarmışlar,öptüm canım..

Nefis görünüyor ekmekler….

CANIM SANA BİR HEDİYE ÖDÜLÜM VAR BLOĞUMDA KABUL EDERSEN SEVİNİRİM SEVGİLER

Ekmeğin resimlerde harika görünüyor…Ekmeklerimi beğenerek yapmana çok sevindim…Dediğim gibi benim makinamın boyutları küçük sen makinana göre ölçüleri ayarlarsın canım…ellerine sağlık sizlere afiyetler olsun…

Bu arada arkadaşlık ödülümün sahiplerinden biride sensiz kabul etmeni çok isterim…Sayfama bekliyorum…

Sevgiler…

Ekmekler harika görünüyor.
Çok beğendim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

ben bayılırım cevizli ekmeğe Arzum okadar güzel görünüyorki ikiside yutkunmamak mümkün değil ellerine sağlık canım..çook öpüyorum kocaman sevgiler..

Cekirdekli ekmege bittim,ellerine saglik canisi supersin,olsada yesem:))optum seni sekercim…

Bir Cevap Yazın

