Arzumcum’s Blog

* PEYNİRLİ OMLET VE SUCUKLU OMLET *

Posted on: Ekim 17, 2008

Kahvaltı için en kolay ve en güzel seçeneklerden biride omlettir. Çok doyurucu ve besleyici. Özellikle çocuklar için börek tarzı nefis bir lezzet. O kadar çok çeşidi varki ; peynirli, sucuklu, pastırmalı, patatesli, ıspanaklı, mantarlı, domatesli, biberli, zeytinli, sade, v.s . Bu liste böyle uzayıp gider. Gerisi sizin hayal gücünüze ve damak tadınıza kalmış. Hafta sonu için mutlaka omlet yapın kahvaltıya. Kolay gelsin.

Diğer kahvaltılık tariflerim için lütfen burayı tıklayın.

*** PEYNİRLİ OMLET VE SUCUKLU OMLET ***

MALZEMELER:
5 adet yumurta
1 çay bardağı ufalanmış beyaz peynir
1 çay bardağı rende kaşar
1 tatlı kaşığı un, 1 çay kaşığı karbonat

Tuz, pulbiber, karabiber ve maydanoz
2 yemek kaşığı tereyağ

YAPILIŞI:
Yumurtaları derin bir kasede çırpın.
İçine un, tuz, pulbiber, karabiber, karbonat ve kıyılmış maydanozu ekleyip, tekrar çırpın.
Peynirleride ilave edip, karıştırın.
Tavaya yağı alıp, eritin ve harcı boşaltın.
Tavanın sapını ileri geri sallayarak harcın eşit dağılmasını ve altının yapışmamasını sağlayın.
Spatula yardımıyla altını kontrol edin.
Eğer kızarmışsa; kenarsız bir kapak yada servis tabağı yardımıyla omleti ters çevirin.
Diğer tarafınında kızarmasını sağlayın.
Sıcak sıcak dilimleyip, servis edin.

Sucuklu omlet içinde aynı malzemeler gerekli. Yalnız tek fark beyaz peynir yerine 1 çay bardağı rendelenmiş sucuk kullanacaksınız. Birde sucuklu olana maydanoz koymayacaksınız.
AFİYET OLSUN.

11 Yanıt to "* PEYNİRLİ OMLET VE SUCUKLU OMLET *"

hımmm yenmezmi bu ya harika olmuş.ellerine sağlık.bende her pazar muhakkak yaparım.tabii bol ekmeklede tüketirim.sevgilerimi bırakıyorum nilgün

Oyyyyy oyyyyyyy oyyyyyyyy canım muhteşemsin valla kahvaltıya sana gelirdim bilsem afiyet şeker olsun,mutlu hafta sonları dilerim,öptüm…

Bizde sevriz omleti yarın herkes evdeyken yapmalı…Ellerine sağlık canım…Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim…
Sevgiler…

Canisi omletler nefis olmus,ellerine saglik,harikasin…bende sikça omlet yaparim kahvalti için ideal,pratik ve lezzetli oluyor…doyurucuda,hele ki bu sekil sunulursa yemede yaninda yat:))ellerine saglik,öptüm balim…

Çok güzel olmuş, kahvaltıda ne lezzetli olurlar.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Ellerine sağlık canım..Peynirli olanından bir dilim aldım…mmmm.Harika.

Arzumcugum,tam pazar kahvaltisina uygun olmus.Genelde pazar günü herkes evdedir,bütün ailede sofrada.Nefis olmus canim,eline saglik.
Sevgilerimle,Serap.

Canım sana bir ödülüm var sayfama uğrarmısın,öptüm…

Canım harika olmuş omletler, bizim pazarların vazgeçilmezidir. Ama bugün arkadaşlar Gerze’den geliyoruz deyince Samsun kıymalısı yaptıralım dedik, çaylar demlendi, onları beklerken sizleri bir dolaşayım dedim. Ellerine sağlık güzelim, iyi pazarlar, sevgilerimle…

yerimm ben bu omletleri nefiss ellerine sağlık canımcım..Bana bir uğra Arzum bak ne var:) çok öpüyorum canısı iyi pazarlar

ben sucuklusundan yesem olurmu? 🙂 ellerine sağlık çok güzeller

Bir Cevap Yazın

