Arzumcum’s Blog

*** SUSAMLI ÇITIR KURABİYE ***

Posted on: Ekim 5, 2008

Merhabalarrrr. Uzun bir bayram tatilinden sonra yine beraberiz. Her zamanki gibi çok yoğun ve çok güzel bir bayram geçirdim. RABBİM cümlemize tekrarını nasip etsin inşaallah. Sizlerle bayramda misafirlerim için hazırladığım soframı ve muhteşem kurabiyelerimi paylaşmak istiyorum. Beni takip eden ziyaretçilerimden sevgili ŞEYMA hanımefendi bana birbirinden güzel tarifler gönderdi. Bu nefis tarifleri denedikçe sizlerle paylaşıcam. İşte bu şahane kurabiyelerin tarifide ŞEYMA hanıma ait. Kendisine çok çok teşekkürler ediyorum. ALLAH razı olsun. Bana böyle nefis tarifler kazandırdığı için. Biz ve ikram ettiğim herkes çok beğendi. Gerçekten çok güzeller. Kesinlikle hepinize tavsiye ediyorum. Mutlaka deneyin.

Soframda olan bazı lezzetler:
* Yufkalı Fırın Makarna ( tıklayın lütfen )
* Zeytinyağlı Yaprak Sarma ( tıklayın lütfen )
* Patatesli Çiğ Köfte ( tıklayın lütfen )
* Makarna Salatası ( tarifi daha sonra )
* Kabaklı – Havuçlu Salata ( tarifi daha sonra )
* Cevizli Ekmek ( tarifi daha sonra )
* Susamlı Çıtır Kurabiye
* Çatal ( tarifi daha sonra )
* Kalbur Tatlısı ( tarifi daha sonra )
* İncir Pastası ( tarifi daha sonra )

Diğer kurabiye tariflerim için lütfen burayı tıklayın.

*** SUSAMLI ÇITIR KURABİYE ***

MALZEMELER:
3 adet yumurta sarısı
Yarım paket yumuşak margarin ( 125 gr. )
1 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un ( yaklaşık 5 su bardağı )
Üzeri için; 2 adet yumurta beyazı ve bol susam

YAPILIŞI:
Yumuşak margarin ve pudra şekerini birbirine yedirin.
Yumurta sarılarını ve sıvıyağı ekleyip, iyice karıştırın.
Elenmiş un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip, yoğurun.
Biraz zor toparlanan bir kurabiye hamuru. Uzun süre iyice yoğurmanızı tavsiye ederim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, avuçlarınızda yuvarlayın ve hafifçe bastırın.
Önce yumurta akına, sonrada her tarafını susama bulayın.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kurabiyeleri dizin.
Hafif pembeleşene kadar 180 derecede pişirin.
Fırından çıktığında üzerleri çatlamış, misss kokulu kurabiyeleriniz hazır.
Kurabiyelere hiç dokunmadan fırın tepsisinde soğumalarını bekleyin. Çünkü sıcakken dağılıp, kırılabilir.
İyice soğuyunca afiyetle yiyebilirsiniz.
Ağızda dağılan bu muhteşem kurabiyeleri kapalı kutu yada kavanozda uzun süre saklayabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

10 Yanıt to "*** SUSAMLI ÇITIR KURABİYE ***"

Gny.cnm. ellerine saglik kurabiyeler lezziz gorunuyor ve yeni bir hafta sana ve cevrene mutluluk getirmesi dilegiyle http://www.gonlumdentadlar.blogspot.com

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar.Eminim tadları da öyledir.
Sevgiyle kal.

Arzum canım ilk yorumu kaptım ne mutlu bana…
Sultanlara layık bir sofra hazırlamışsın ne mutlu onlara ellerin dert görmesin.O sofrada olmak isterdim,ellerine sağlık kurabiyeler enfesssss öptüm canım…

merhaba arzu hanım ,bazı nedenlrden uzun süredir yorumlara gelemedim.ben emine.tariflerinizden faydalanıp ta sizleri unuttuğumu düşünmyin.hemen hemen hergün hem emel e hemde diğer arkadaşlara uğradım.galiba blogcuda sorun var.sizdende bir sürü tarif aldım ve denedim.allah razı olsun hakkınızı helal edin.kurabiyelerde nefiiss olmuş.elinize sağlık.

canımcım özledim kavuştuk şükür:)
bayram sofran muhteşem hepsi birbirinden leziz görünüyor kurabiyeleri mutlaka denemek isterim bende şahane olmuş ellerine sağlık..tarifi gönderen Şeyma hanımada teşkrler burdan..çok öptüm canısı

canım ya ben senin çorumda olduğunu bilmiyordum.gelince arardım tanışırdık nede iyi olurdu.
çorumu çok beyendim çok modern ve güzel bir yer bol bol gezdim leblebi aldım
inşallah bir dahaki sefere görüşürüz.sofranda harika ellerine sağlık cnm

öptüm

Emine hanımcım hoşgeldiniz.güzel yorumunuzu görünce çok mutlu oldum.tariflerimi denemenizede çok sevindim.ellerinize sağlık.afiyetler olsun.her zaman beklerim.gönül dolusu sevgi ve selamlar.

Merhabalar canım,güzel bir bayram geçirmene sevindim, allah senesine de erdirir inşallah…
Canım kurabiye çok güzel görünüyor,tarif için de Şeymanıma teşekkürler, bayram sofran da öyle, aşağıdaki tatlılar, güveç, ekmek hepsi de çok güzeller, ellerine sağlık canım, afiyetler olsun, sevgilerimle…

canım nefis görünüyor…ellerine sağlık….

menüdeki diğer lezzetlerde harika….

sevgiler….

canım şeyma hanıma tarif için tşkler pek güzel görünüyor seninde ellerine sağlık öptüm sevgiler

Bir Cevap Yazın

