Arzumcum’s Blog

** MAKİNEDE EKMEK VE GÜVEÇ YAPIMI **

Posted on: Eylül 24, 2008

İftar davetlerim son hız devam ediyor. İftar soframı zorda olsa çekebilme imkanı buldum. Ve soframda makinemde yaptığım misss gibi ekmeklerim ve güvecim vardı. Herkese tavsiye ediyorum.Harika bir makine. Ekmek, kek, reçel, hamur haricinde güveç, çorba, pilav ve yoğurt yapabiliyor. Rabbim herşeyi herkesin gönlüne göre versin inşaallah. İşte menümdeki bazı lezzetler:

ERZURUM ÇORBASI ( tıklayın lütfen)
SEBZELİ GÜVEÇ
SEBZELİ PİLAV ( tıklayın lütfen )
TAVUK ŞİNİTSEL (tıklayın lütfen )
PATATES BÖREĞİ ( tıklayın lütfen )
KABAKLI-HAVUÇLU SALATA ( tarifi daha sonra )
KIVIRCIK SALATA, KAYISI HOŞAFI, İFTARİYELİKLER
ETİMEK TATLISI ( tıklayın lütfen )
İNCİR DOLMASI ( tıklayın lütfen )

*** SADE EKMEK ***

MALZEMELER:
1+1/2 Kap ölçek su
2 büyük kaşık ölçek sıvıyağ
2 büyük kaşık ölçek şeker
2 küçük kaşık ölçek tuz
4+1/2 kap ölçek un
2 küçük kaşık ölçek kuru maya
Bu ölçüler 700 gr. ekmek içindir.

YAPILIŞI:
Makinanızın karıştırıcı kısmına önce sıvıyağ ve suyu ölçerek boşaltın.
Sonra un; unun bir tarafına şeker, diğer tarafına tuz ekleyin.
Unun tam ortasına elinizle minik bir yuvarlak oyuk açıp, mayayı ekleyin.
Makinanın beyaz ekmek proğramını seçerek çalıştırın.
3 saat sonunda misss gibi, sıcacık, yumuşacık, nefis ekmeğiniz hazır.

************************************************


***** GÜVEÇ *****

MALZEMELER:
2 adet patlıcan
1 adet kabak
1 adet patates
500 gr. kuşbaşı et
1 adet kuru soğan
2 adet domates
2 yemek kaşığı biber salçası
4-5 adet sivri biber
1 baş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, pulbiber, karabiber, kimyon ve kekik

YAPILIŞI:
Tüm malzemeyi çiğ olarak doğrayın ve derin bir kasede yavaşça karıştırın.
Makinanın pişirme tavasına malzemeyi alın ve hızlı çorba hazırlama proğramında çalıştırın.
1 saat sonunda enfes güveciniz servise hazır.

Ekmek,kek,reçel,hamur haricinde güveç,yoğurt,çorba ve pilav yapma özelliği; SİNBO SBM-4708 EKMEK YAPMA MAKİNESİ İÇİN GEÇERLİDİR.

23 Yanıt to "** MAKİNEDE EKMEK VE GÜVEÇ YAPIMI **"

Misafirlerin çok şanslıymış harika şeyler hazırlamışsın, ellerine sağlık. Özellikle ekmeğe bayıldım.

ooohhh ekmeyi koparıp koparıp güveçe basıcan ne güzel olur dimi ama:) ellerine sağlık
sevgiler

Canım,
ne güzel bir makineymiş. Güveç yapmasını çok beğendim. Nasıl da güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Ev sahibi olunca resin çekmek gerçekten zor iyi biliyorum…Harika yiyecekler hazırlamışsın ellerine sağlık…Bu arada benim ekmek makinamın o özelikleri yok bak nasıl özendim şimdi….
sevgiler…

Amin, amin, amin. Çok teşekkür ederim canım bu duaya ve dualara çok ihtiyacım var. Gerçekten çok büyük sıkıntılar içerisindeyim, Allah razı olsun. Ben de sana hayırlı kandiller dilerim.

maşallah arkadaşım döktürmüş yine hepsi birbirinden lezzetli görünüyor ekmeğe bayıldım zaten güveeçlede ne güzel yenmiştir ellerine emeğine sağlık canımcım..çok öpüyorum tatlım

gonderdigin yorumdaki dua icimi titretti haykirmak geldi icimden sessizce bagirdim AMINNNNNNNN diye seninde kandilin mubarek olsun caim dualarin kabul olsun sevgiler

canımcım o nekadar güzel bir dua öyle teşkr ederim sanada hayırlı kandiller canım arkadaşım öok öptüm iyi geceler

Canım benim sofra harika blogspota geçtiğini bilmiyordum ben de logcuya yazmıştım. Neyse artık çok sevindim buraya geçmene. Hayırlı kandiller canım sana da duan harikaydı çok etkilendim ve herkes adına kocaman bir AAAAMMİNNNN!!!

Sevgiler,
Evren

Kadir gecemiz mubarek olsun…

Dualarda buluşalım…

Selamlar…

Sevgiler….

cnm sofran süper dolu dolu. ellerine sağlık
bende senin kadir geceni kutlarım duaların kabul olsun sevgiler

Beyaz bir güvercin gönderiyorum size
Kanatlarında mutluluk,
Yüreğinde sevgi,
Tüylerinde nur var.
Sizin de kalbiniz nurla dolsun,
Kadir geceniz mübarek olsun.

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

Arzucum masallah sana balim sofra da yok yok,harikasin,yorulmusundur ama degmistir…makinen’de çok guzelmis herseyi yapiyor masallah inan,insallah bende bir ekmek makinasi alirim çok istiyorum…guveç enfes yani hepsi enfes hele ki sen yaptiysan…ellerine saglik bir tanesi…

Kadir geceniz mubarek olsun dualariniz kabul olsun…kocaman opuyorum…sevgilerimle

Arzucum hangisine bakayım şaşırdım herşey o kadar güzel görünüyorki ellerine sağlık sofralarına bereket diliyorum . hayırlı KANDİLLER sevgiler canım

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..
Canım ekmek ve güveç süper ikisinide alayım öptüm…

Bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesinde, kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi bağışlayıcı ve acıyıcı yüce Allah tüm dualarınızı kabul etsin.

Mübarek Kadir Gecesi hepimize hayirlara vesile olmasi dilegiyle,sevgiler….

hayirli kandiler dilerim
emel-deturkserecepten.blogspot.com

kadir gecemiz mubaerk dualarimiz kabul olsun insallah

Canım tüm ailenle ve sevdiklerinle geçireceğin nice sağlıklı ve huzurlu şeker tadında bayramlar temenni ederim.
HAYIRLI BAYRAMLAR…

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, gülen yüzün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun…

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.

Bir Cevap Yazın

