Arzumcum’s Blog

*** MOZAİK PASTA ***

Posted on: Eylül 7, 2008

Dün doğum günümdü. Bende kendime bu şeker, şirin, şık ve aynı zamandada enfes pastayı yaptım. Mozaik pastayı özellikle çocuklarım çok seviyor. Tarifim hep aynıdır. Ama bu sefer bazı değişiklikler ve eklemeler yaptım. Meyvelerin vermiş olduğu tat harikaydı. Hepinize şiddetle öneriyorum.Hem lezzetli, hem pratik, hemde çok doyurucu ve besleyici. HERKESE TEŞEKKÜRLER.

Bu nefis pastamı etkinlik için sevgili Sevil arkadaşımıza gönderiyorum.
Diğer pasta tariflerim için lütfen burayı tıklayın.


*** MOZAİK PASTA ***

MALZEMELER:
2 paket pötibör bisküvi
1 adet yumurta
Yarım su bardağı pudra şekeri
100 gr. erimiş margarin
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 yemek kaşığı toz antep fıstığı
1 su bardağı fındık yada ceviz kırığı
1 adet rendelenmiş elma
1 adet küp doğranmış muz
5 – 6 adet küp doğranmış kuru kayısı
1 paket vanilya

Üzeri için:
2 paket kremşanti
Şantileri hazırlamak için; birer çay bardağı süt
Gıda boyası , gofret çiçekler, sim ve şekerler

YAPILIŞI:
Yumurta ve pudra şekerini derin bir kapta çatalla çırpın.
Üzerine süt, erimiş ve ılık margarin, kakao, hindistan cevizi, toz antep fıstığı, fındık kırığı, un, vanilya katıp; tekrar çırpın.
Bisküvileri rastgele kırıp, karışıma ilave edin.Bisküvi yerine arta kalan keklerinizide kullanabilirsiniz.
Rendelenmiş elmanın suyunu iyice sıkın ve bunuda ekleyin.
Küp doğranmış muz ve kuru kayısılarıda ekleyin.
Elinize eldiven geçirip, karışımı yavaşça karıştırarak bir hamur oluşturun.
Eğer karışım cıvık olursa biraz daha bisküvi ekleyin.
Yağladığınız kalıba bu karışımı elinizle bastırarak döşeyin.
2 saat dondurucuda yada 5-6 saat buzdolabında bekletin.
Pastanız bekelrken sizde şantileri hazırlayın.
Bunun için, iki ayrı karıştırma kabına birer çay bardağı süt koyun ve şantileri boşaltıp,çırpın.
Ne kadar çok çırparsanız şantiler o kadar çok kabarır ve çoğalır.
Şantilerden birine çay kaşığının ucuyla pembe gıda boyası katın ve bunu tekrar çırpın. Bunun yerine çilekli yada kakaolu kremşantide kullanabilirsiniz.
Kremşantileri dolapta 10-15 dakika bekletin.
Pastayı buzluktan çıkarıp, kalıbından ayırın.
Krem şantilerle ve çiçekler,simler,şekerlerle süsleyin.
Ben kalıbın şekline göre süsledim. Gerisi sizin hayal gücünüze kalmış. Pastanızı dilediğiniz şekilde süsleyip, servis edebilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

16 Yanıt to "*** MOZAİK PASTA ***"

sunumu gördüğüm en güzel sunum içinden bir mozaik çıkacağını hiç düşünmedim

ellerine sağlık
sevgilerr

Canım,
muhteşemsin. Mozaik pasta, büyük kızımın baş tacıdır. Mutsuzluğunda onu en sevindiren şeydir.Böylesine güzelliği görünce neder?Bilmiyorum. Ellerine sağlık.
Doğumgünün kutlu olsun.Nice mutlu ve sağlıklı yaşlara.
Sevgiyle kal.

Renkler çok güzel,hoş bir pasta olmuş.Nice yıllara ve Hayırlı Ramazanlar:)

harika olmuş pasta bayıldım valla ellerine sağlık..ayrıca sağlıklı uzun ömürlü nice yıllar diliyorum..herşey gönlünce olsun..sevgilrimle öpüyorum

ben hiç bukadar güzel mozaik pasta görmedim Arzucum senin farkın belli bayıldım çok şık olmuş ellerine sağlık hayatım…tekrar nice yaşlara canım öpüyorum kucak dolusu sevgilerimi bırakıyorum:)

selam..pasta harika olmuş arzucum..eline saglık..sanki çiçek bahçesi..dogum günün kutlu olsun canım.nice mutlu saglıklı yıllar dilerim.sevgiler.
http://hunerlieller.net

Canim benim iyiki dogdun,nice nice saglikli,ailenle evlatlarinla mutlu senelere dilerim,yeni yasin hayatin boyunca mutluluk getirsin,yapmis oldugun pasta da pasta hani,suslemesine bittim,arzucum nasil guzel oyle suslemisin masallah sana…inan içini gormesem yazmasan mozaik pasta olduguna inanmazdim oyle guzel suslemissin ki,yazsam yazsam bitiremem,harikasin balim,kocaman opuldun,ve nice nice senelere tum guzellikler seninle olsun…optum bir tanesi.

Doğum günün kutlu olsun. Hiç bu kadar güzel bir mozaik pasta görmemiştim, ellerine sağlık.

Canım öncelikle sağlık,sevgi,huzur dolu sevdiklerinle beraber uzun bir ömür dilerim…
Pastaya gelince yeşime katılıyorum kesinlikle içinden mozaik pasta çıkacağı tahmin edilemez,muhteşemsin ellerine ve yüreğine sağlık öptüm canım…

çok güzel olmuşşş arzumumm doğum günün kutlu olsunnnn sevdiklerinle uzuuun bir ömür diliyorum öptüm canım sevgiler

waaawwwwww cidden harika bir pasta olmuş bayıldım..çok güzel süslemişsin canım..ellerine sağlık.

ne güzel düşünmüşün süslemesini ellerine sağlık harika olmuş

hayatım bizim bildik mozaik pasta sayende şahesere dönüşmüş nefis olmuş ellerine sağlık.doğum gününde kutluolsun nice nice yıllara
öptüm

Mutlu yıllar,pesta şık olmuş ellerinize sağlık…

Canım doğum günün kutlu olsun, daha nicelerine sevdiklerinle sağlıkla ulaşırsın inşallah…
Pastan harika olmuş, mozaikten ne güzel bir doğumgünü pastası yapmışsın, bayıldım doğrusu görüntüye, ellerine sağlık canım, sevgilerimle…

Çok güzel bir doğum günü pastası olmuş,sunum çok şık,ellerine sağlık.

Rabbim sevdiklerinle birlikte güzelliklerle dolu günler geçirmeyi nasip etsin…

sevgiler…

Bir Cevap Yazın

