Arzumcum’s Blog

***** BAT *****

Posted on: Temmuz 28, 2008

Bat, yöresel lezzetlerimizden biri. Tokat yöresine ait olduğunu biliyorum. Benim çok sevdiğim ve özellikle bu sıcaklarda yapıp, soğuk soğuk yediğim bir lezzet. Batla tanışmam genç kızlık dönemlerime raslıyor. O zamandan beri sürekli yapıyorum. Tam yazlık bir tarif. Pratik, leziz, sağlıklı, besleyici ve çok hafif. Hiç yağsız. Yemek niyetine, salata olarak yada atıştırmalık olarak çayın yada ayranın yanında servisi harika. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. TEŞEKKÜRLER.

***** BAT *****

MALZEMELER:
2 su bardağı yeşil mercimek
1 su bardağı düğül ( köftelik bulgur )
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Yarım su bardağı ceviz kırığı
1 adet baş soğan
5-6 adet yeşil soğan
Taze maydanoz, dereotu, nane, fesleğen
2 adet limon suyu, tuz, pulbiber, karabiber
Haşlanmış asma yaprağı

YAPILIŞI:
Mercimeği ayıklayıp, yıkayın ve yeteri kadar su ile tencerede haşlayın.
Mercimek biraz haşlanınca içine salça, tuz, düğül, limon suyu, ceviz kırığı, minik doğranmış baş soğan, pulbiber, karabiber katın ve biraz daha haşlayın.
Ocağı söndürün ve batınızın suyu azalmışsa su ilavesi yapın.
Batın içine minik doğradığınız taze soğan, nane, dereotu, maydanoz ve fesleğeni katın, karıştırın.
Soğumaya bırakın. Ben buzdolabında iyice soğutuyorum.
Bol limonlu ve acılı olursa dahada güzel olur batınız.
Servis esnasında üzerine haşlanmış ve yırtılmış asma yaprakları koyun.
Bu nefis lezzet hem sıcak, hem ılık, hemde soğuk olarak yenilebiliyor. Ben bu sıcaklarda buz gibi soğuk olarak yemeyi seviyorum.
Denemeye değer enfes bir tat. Mutlaka yapın ve afiyetle yeyin.

8 Yanıt to "***** BAT *****"

canımcım asıl ben sana teşkr ederim paylaşımın için:)
Bat.. bu ismi duymuştum daha önce ama nasıl olduğunu bilmiyordum buna benzer bişeyi sibel yapıyor ama o et ve bulgurla oluyor çok leziz, seninkide malzemelerinden belli tam benlik harika görünüyor denemek isterim bende ellerine sağlık canım arkadaşım..çook öptüm iyi haftalar

canım benim nasılsın arakadaşım bugün döndüm canım hayırlı senler iyiki olmuş bu blog ki seninle tanışmışız arkadaşım canım buda değişik bi tarif eline sağlık canımcım bu arda hayırlı bir kandil gçirmen dileğiyle
KANDİLİN MÜBAREK OLSUN

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı, anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşen gönüllerden olabilmek dileğiyle…

Miraç kandiliniz mübarek olsun…

sevgiler…

Merhaba canım, iyi kandiller, allah senesine ermeyi hepimize nasip eder inşallah…
Canım bat harika görünüyor, hiç yemedim ama hep yapıp denemek istediğim bir lezzet, inşşallah en kısa zamanda denerim.Ellerine sağlık güzelim…
Arzucum, bloğunun 1. yaşı da kutlu olsun, bu güzel paylaşımların ve güzel dostluklarımız uzun yıllar sürer inşallah canım…
Canım şerit pasta bu şekliyle de gerçekten güzel oldu ama tatil dönüşü şerit halinde de mutlaka deneyeceğim,teşekkür ediyorum beğenin, güzel dileklerin ve bu güzel paylaşımların için canım… Dönüşte görüşmek üzere sevgilerimle …

Bazen yenik düştük zamana, esiri olduk anlamsız koşturmaların ve fakat adını yüreğimize yazdığımız dostlarımızı hiç unutmadık. Kandiliniz mübarek olsun.

canım merhaba bu yemek acaip güzel duruyor.Denemek lazım bizim biraz pirpirim aşına benziyor..Valla canım çekti ne yalan diyeyim elelrine sağlık seninde kandilini kutluyorum.Ve blogdaki ilk 1.yılını kutluyorum daha nice yıllara olsun arkadaşım..

Semanın kapılarının açılıp rahmetin sağanak, sağanak yağdığı bu günde duşen damlaların sizi ailece sırıl sıklam etmesi dileğiyle.

Canım çok değişik bir lezzet paylaştığın için teşekkürler,hayırlı kandiller öptüm…

Bir Cevap Yazın

