Arzumcum’s Blog

*** ZEYTİNYAĞLI TAZE BAKLA ***

Posted on: Temmuz 13, 2008

Taze bakla çok değişik ve güzel bir lezzet. Ben ve eşim çok seviyoruz. Çocuklar biraz isteksiz yiyorlar. İlkbaharda çıkar çıkmaz alır ve yaparım. Bu tarifim epeydir arşivde bekliyordu. Zeytinyağlı etkinliği olunca yayınlamak istedim. En azından senede bir kez yapıp, yemenizi tavsiye ederim. Bu nefis yemeğimi sevgili yapraksarma arkadaşımıza gönderiyorum. Kendisine çok teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyorum.

*** ZEYTİNYAĞLI TAZE BAKLA ***

MALZEMELER:

1 kg. taze bakla
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 adet baş soğan
5-6 diş sarımsak
2 yemek kaşığı salça
1 adet küp şeker
1 çay kaşığı un
Tuz ve pulbiber
Yarım demet dereotu
Yeteri kadar su

Üzeri için sarımsaklı yoğurt

YAPILIŞI:

Baklayı ayıklayın, doğrayın ve yıkayın.
Soğanı yemeklik doğrayın.
Tencereye yağı ve soğanı alıp, kavurun.
Salçasını ve sarımsakları ekleyin.
Baklayı,şekeri ve unu ekleyip, biraz soteleyin.
Üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edin.
Tuz ve biberini katıp, karıştırın.
Kısık ateşte pişirin.
Ocaktan aldıktan sonra üzerine dereotunu serpin.

Ilık bir halde ve üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek servis edin.

NOT: Ben tüm bu yapım aşamalarını daha pratik bir şekilde hallediyorum. Tüm malzemeyi çiğ olarak düdüklü tencereye atıp, 20-25 dakika pişiriyorum ( dereotu hariç ). Hem daha sağlıklı, hem daha pratik, hemde zaman ve enerjiden tasarruf. Sizede tavsiye ederim.

7 Yanıt to "*** ZEYTİNYAĞLI TAZE BAKLA ***"

Canim oncelikle ellerine saglik zeytinyagli bakla sahane gorunuyor balim,ama nedense ben bir turlu sevemedim,babam çok sever annem sik yapiyor ama bir kendi yiyor biz hiç tatmiyoruz,ama çok guzel olmus.
Etkinligimiz son bulmustur gulum,tekrardan iki tarifin içinde tesekkur ediyorum,simdi iki hafta yokum biraz dinlenicem hemde yaz temizligine girismem gerekir,seni opuyorum kendine iyi bak,donuste gorusmek uzere,hosçakal.

ellerine sağlık.valla sabah sabah yalan demeyeyim çok canım çekti.elelrine sağlık.tabiki veririm adresini.sevgilerimle

Çok severim taze baklayı, sizinki de bol yoğurtlu nefis görünüyor, ellerinize sağlık, sevgilerimle…

Canım arkadaşım bende seni seviyorum:)
Baklaya bayılırım Arzucum helede senin elinden olursa yemede yanında yat valla:) nefisss olmuş canımcım ellerine sağlık..çoook öpüyorum

bende bu etkinliğe katılmak istiyorum ama ne yapıcağıma henüz karar vermedim.ellerine sağlık.

Mmmmmm canım ellerine sağlık çok severim baklayı bende şuanda zeytinyağlu fasülye yapıyorum,öptüm iyi akşamlar…

nasılda karnım acıkmıştı olsada yesem kokusu buraya geliyor ellerine sağlık

Bir Cevap Yazın

