Arzumcum’s Blog

*** ŞERİT YAŞ PASTA ***

Posted on: Haziran 22, 2008

Sevgili arkadaşlarım ve ziyaretçilerim, blogcu ne zamandır yok ve sayfalarımız açılmıyor. Bende daha önceden açmış olduğum spot sayfamdan yayınlarıma devam ediyorum. İnşallah en kısa zamanda sayfalarımıza kavuşuruz. Tariflerim ve o kadar emek ziyan olmaz umarım. Bu muhteşem pastayı eşimin doğum günü için yapmıştım. Tarifi bi denem Ayşem’e ait. Hepinizin bildiği gibi çok güzel pasta tarifleri var. Teşekkürler canım benim. Sayende çok güzel bir pasta tarifim oldu. Tabi ben ARZUYA GÖRE bazı değişiklikler yaptım. Nefis bir tadı ve görünümü var. Hem basit, hem çok şık, hemde çok bereketli bir pasta. Kesinlikle denemenizi öneririm. Ayrıca bu şahane pastamı yarın doğum günü olan balım Fatoş’uma gönderiyorum. Nice uzun,hayırlı ve mutlu yıllar diliyorum. Canlarım, burdada beni yalnız bırakmamanızı ve desteklerinizi bekliyorum. Gönül dolusu sevgiler benden.

Ayrıca bu muhteşem pastamı etkinlik için sevgili arkadaşımız Hülya’ya gönderiyorum. Kolay gelsin. TEŞEKKÜRLER.

*** ŞERİT YAŞ PASTA ***
MALZEMELER:
Kek için:
5 adet yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıcak su
1 paket kakaolu puding
1 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı nişasta
1,5 su bardağı un
Keki ıslatmak için: Yarım su bardağı su, 1 tatlı kaşığı nescafe, 1 tatlı kaşığı şeker


Ara kreması için:
Bu krema benim özel pasta kremamdır.Adı MUSLİN KREMİ.
Yarım litre süt
10 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı un
2 yumurta
1 paket vanilya
150 gr. margarin


Üst kaplama için:
1 paket vanilyalı creemole
1 paket kremşanti
2,5 su bardağı süt


Süslemek için:
1 paket rendelenmiş bitter çikolata
Hazır kakao sos

YAPILIŞI:
Kek için; yumrta, şeker ve sıcak suyu çırpın.
Puding, kakao, nişasta, un ve kabartma tozunu ayrı bir kapta karıştırın.
Sıvı karışıma toz karışımı ekleyin ve karıştırın.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye harcı yayın ve 180 derecede pişirin.
Pişen keki nemli bir beze rulo şeklinde sarın.
Kek dinlenirken kremayı hazırlayın. Bunun için; şeker, un, nişasta ve yumurtayı bir tencereye alın.
Bu karışıma soğuk sütü yavaş yavaş ve karıştıra karıştıra ilave edin.
Tencereyi ocağa alın ve karıştırarak pişirin.
Pişen kremayı ocaktan alıp, margarin ve vanilya ilave edin.
Keki ıslatmak için; su,nescafe ve şekeri karıştırın.
Rulo yaptığınız keki açın ve fırça yardımıyla ıslatın.
Kremayı kekin her yerine yayın.
Keki şerit şeklinde 5 yada 6 eşit parçaya kesin.
Bu kestiğiniz şeritlerden birini rulo yapın.
Servis tabağının tam ortasına rulo yaptığınız şeriti yerleştirin.
Kenarlarına diğer şeritleri dolayın.
Üst kaplaması için; creemolee ve krem şantiyi 2,5 bardak süt ile çırpın ve pastayı kaplayın. Birazını ayırıp, pastayı süslemede kullanabilirsiniz.
Kapladığınız pastaya rendelenmiş çikolata serpin ve hazır kakao sos ile süsleyin. Yada istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
Dolapta 1 saat kadar dinlendirip, servis edebilirsiniz.
AFİYETLER OLSUN. TEŞEKKÜRLER.

Reklamlar

36 Yanıt to "*** ŞERİT YAŞ PASTA ***"

Tüm pastaların gibi buda harika görünüyor…Eline emeğine sağlık canım…Güzel bir hafta geçirmeni dilerim…
Sevgiler…

Arzucum blogcudaki sorunlar benide bunalttı sırf bu yüzden ne zamandır bende yeni yazı eklemek istemiyorum :(( umarım çabuk düzelir…Pastaya gelince enfes olmuş bol çikolatalı nefis bir pasta Ellerine sağlık canımcım….

bi denem canim
bir pasta bu kadarmi sahane yapilir vallahi benimkinden süper olmus özelikle o üstünden akan sosa bayildim vallahi ellerine saglik canisi .Enistemin dogum gününüde kutlarim rabbim hep birlikte daha nice senelere ulasmanizi nasip etsin insallah ömürnüzün sonuna kadar ayirmasin mutlulugunuzu bozmasin balim pastada afiyetler olsun

Ayrica balim fatosumun dogum günününüde burdan kutluyorum sayfaya ulasamiyorum ulasinca yazarim orayada nice senelere
fatosum tüm sevdiklerinle insallah öptüm bi denem

linkte 2 kere http:// yapmissin
cikmiyor bidenem haberin olsun dedim yazilarin büyüklügüde blogcudaki gibi bbüyüte biliyorsun bir ara anlatirim yaparsin öptüm hayirli ve bol bereketli bir hafta dilerim canim

Pasta harika görünüyor,iştah açıcı! Ellerine sağlık canım…
ve seni spotta görmek çok güzel:)

canım benim ellerine sağlık arkadaşım çook öptüm
ahsapboyaci sevgiler

bitanemmmmm ellerine saglik
pastan muhtesem gorunuyor islak islak:))
ellerin dert gormesin

sayfan hayirli olsun cok cok guzel olmus
zaaten blogcu da acilmiyor kac zamandir
haaa bu arada arkadas listene adimi eklememisin:((

seni kocaman öpüy canim
donuste gorusmek uzere hoscakal
nurcan…..

muhteşem gözüküyor azmı gelir acaba?Harika ötesi..Nasılda kabarmış..Şnanılmaz duruyor..İnsan zor dururuyor bir dilim almamak için sevgilerimle

Canımcım muhallebi getirdim ama bende pasta isterimmm:))
eşinin doğum günü kutlu olsun nice senelere ..pasta herzamanki gibi şahanee olmuş ellerine sağlık hayatım
çok öpüyorum senin haftanda güzel geçsin canısı..

MERHABA CANIM.. TARİFİN YAYINDA ELLERİNE SAĞLIK MÜKEMMEL OLMUŞ…

ayyy kocaman bir dilim istiyorummmm!!!

arzucugum pastan cok nefis olmus bol cikolatali kremali pastaya bayilim.
ellerine saglik canim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

MERHABALAR ARKADAŞIM 25. Ev sahibemiz olan HÜLYANIN MUTFAGI arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

Mmmmmmmmm canım benim ellerine sağlık muhteşem olmuş,ye beni diyor bende dayanamadım hazır olan pastayı aldım sen kendine tekrar yaparsın değil mi iyi akşamlar,sevgiyle kal…

blogcudan ayrılalı 7 ay kadar oldu.ilk zamanlar acaba acelemi ettim ayrılmak için diye düşünüyordum ama her geçen gün isabetli bir krar verdiğimi daha iyi anlıyorum.
pastan çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık, benim de aklımda var bu patadan yapmak, klasik pandispanya dışında birşeyler yapmak istiyorum artık.

maşallah pek bir doyurucu görünüyor o pastanın tadına bakarken kafamı da içine koyim mı öyle yiyecem bunu 🙂 ellerine sağlık sevgiler

blogcu sayesınde ıyıce koptum sızlerden ınan içimden hıc pc acmak dahı gelmıyor ama sımdı sızın için girdim..pastana bayıldım arzucum valla süper olmus benımde denemek istedığım bır pasta zaten sende kendınce eklemelerınle ve sunumunla harıka bır pasta çıkarmıssın ortaya ellerıne kollarına sağlkık canım. ayseyede tarıf için tesekur edıyorum bıze harıka bır pasta kazandırdınız ıkınızde harıkasınız…öptum senı…

emelinmutfagi…….gerısı yok artık :(((

ellerine sağlık canmm..harika görünüyor..sevgiler

Sevgili Arzu,
bir pasta ancak bu kadar güzel olabilir. Sayenizde arşivime o kadar çok tarif girdi ki.Hakkınızı helal edin.
Ellerinize sağlık.
Sevgiyle kalın.

Merhabalar canim, pastan cok güzel olmus ellerine saglik, esininde dogum günü kutlu olsun, selamlar….

selam arzucum..bende hiçbir blogcu arkadaşa ziyarete gidemiyordum:(((bu yeni yerin hayırlı olsun..şerit pasta süper olmuş…eline saglık…afiyet olsun..sevgilerimle.

Merhabalar canım, yeni bloğunuz hayırlı olsun, hepimiz maalesef bu yüzden blogcuyu bırakmak zorunda kaldık.İzninizle sizi arkadaş listeme ekliyorum.
Canım pastan da harika olmuş, çok güzel bir pasta, nasıl lezzetlidir kimbilir, ellerine sağlık canım, görüşmek üzere sevgiler…

Arzucum sukur kavusturana,simdi adresini ayse de gordum,bana yorum attiginda yeni adresini yazmayi unutmustun,balim hayirli olsun bu blogcu hepimizi deli etti,bu kadar olmaz,simdi bende buraya yavas yavas alisiyorum bana daha kolay geldi avantaji çok sankili. Insallah burdada guzel paylasimlarimiz olur. Baksana ilk tarifinin guzelligine kiz muhtesem pasta,agzim sulandi,arzucum yollasana bir dilim de maçi izlerken yiyeyim:)) opuyorum seni bir tanem,ha unutmadan bu sefer etkinlik bende beni yanliz birakma olurmuuu:))herkes tatilde zaten ama onemli olan beraberce guzel paylasimlarda bulunmak. Öptum baliiiiim.

Merhaba,
Size etkinlik için davetiye birakiyorum,katilmaniz ümidiyle. Sevgiler…

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben 🙂 yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler…

canım meraba..blogcu yüzünden günlerdir bilgisayar başına oturamıyorum..blogspotu beceremiyorum ne yapacağımı şaşırdım..Pasta süper canım her zamanki gibi..Ellerine sağlık sevgiler..

Cok sahane görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Harika olmus görüntüde süper..Ellerine saglik canim..

SEVGILER

Hımmmmm görüntü çok iştah açıcı görünüyor, yemekten sonra bir dilim alabilirim :)))Ellerine sağlık…

bu pasta harika görünüyor ama zor galiba ellerinize sağlık hoşçakalın

canım pasta şahane görünüyor…nasıl canım çekti bak..

ellerine sağlık…..

canım ya biliyorum yorum yazmakta biraz geç kaldım kusura bakma.sıcaklar öyle bunaltıyo bilgisayar başaına geçmek dahi istemiyorum.
pastaya gelince;tek kelimeyle süperrrrrrrr olmuş canım.bende ne zamandır denemek istiyordum ama kısmet olmadı.eline emeğine sağlık canım.görüşürüz.güzel bir hafta sonu diliyorum.ha bu arada reklamlarıma gelince;burdan anlatmayayım tehlikeli olabilir.msn adresim:ozlem_kucuk@hotmail.com.eklersen beni ordan görüşrüz öpüyorum canım byyy
yersofrası-özlem

harika canım bayıldım pastana ellerine sağlık.bence spot dan ayrılma burası sorunsuz. Ben de şu an Kıbrıs ta yım.Herzaman giremiyorum ama arada bir idare ediyorum. onun için tarif falan ekleyemiyorum. Öpüyorum canım.

görüntüsünden belli çok lezzetli olduğu ellerine sağlı

arzucum pastan tam benlik ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

CANIM DİĞER BLOGA GİTTİM KİMSE YOKTU:)
PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR

http://porselendemlik.blogcu.com
http://selmahlc.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin yeni sahibesi http://www.yapraksarma.blogcu.com olarak 10/7/2008 ile 10/08/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:ZEYTİNYAĞLILAR

anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
yapmanız gereken şey;
hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
örnek:
isim:zeytinyağlı enginar dolması
yöre adı:İzmir/ege yöresi
buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
iletişim:www.yoresellezzetler.bloggum.com
unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır
önemli:son zamanlarda bloglarda yaşanan sorunlardan dolayı böyle bir önlem almayı uygun bulduk etkinliğimiz ayrıca
http://www.yapraksarmayapraksarma.blogspot.com adresinde de yapılacaktır…

HEPİNİZİ EV SAHİBESİ OLARAK DAVET EDİYORUM.BENİ YANLIZ BIRAKMAYACAĞINIZI UMUYORUM .SEVGİLERİMLE

Canım,
kandilin kutlu, dileklerin kabul olsun.
Sevgiyle kal.

Çok güzel bir pasta olmuş Arzu hanım.Kolay ve değişik geldi bana.sevgiler.

merhabalar arzu hanım,
çok başarılı ve harika buldum pastanızı,ellerinize sağlık…

svglr NuNu

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: