Arzumcum’s Blog

*** EFELİK SARMASI ***

Posted on: Haziran 14, 2008

Efelik bizim buralarda çok yapılır. Yöresel bir lezzettir. Bu bitkiyi bilmeyenler, yada başka isimle bilenler olabilir. Ama çok güzel ve değişik bir lezzeti vardır. Her yörede bulunurmu bilemiyorum ama bu efelikler bana köyden geldi. Hemen sardım ve afiyetle yedik. Eğer bulabilirseniz mutlaka deneyin diyorum. Muhteşem görünümde ve lezzette efeliklerimi umarım beğenirsiniz.

Zeytinyağlı yaprak sarma tarifi için lütfen burayı tıklayın.

NOT: Efelik hakkında bilgi vermek istedim merak eden arkadaşlar için. Diğer bir ismide ilabada. Pazıya benziyor ama ondan daha büyük ve uzun bir bitki. Her yörede bulunmayabilir.Bizim Çorum ve yöresinde bol miktarda bulunur.

*** EFELİK SARMASI ***

MALZEMELER:

Tam bir ölçü veremiyorum malesef.göz kararı yaptım çünkü. Sadece kullandığım malzemeleri yazıcam. Sizde kişi sayısına göre ayarlarsınız.

Efelik

İç malzeme için: Baş soğan, yarma, salça, sarımsak, zeytinyağı, maydanoz, dereotu, nane, tuz, pulbiber

Üzeri için: Sarımsaklı yoğurt

YAPILIŞI:

Önce efelikleri ayıklayıp, yıkayın. Orta damarlarını bıçakla çıkarın.
Büyük bir tencereye suyu doldurun ve kaynatın.
Ocağı kapatıp, efelikleri kaynar suya atın ve daldırıp, çıkarın.
Kaynar suda hiç bekletmeyin. Çok nazik bir bitki olduğu için hemen eriyebilir.
Süzgece alıp, fazla sularını süzdürün.
Efelikler soğurken iç malzemeyi hazırlayın.
Bunun için; Tencereye zeytinyağını alın ve minik doğranmış soğanlar ile sarımsakları soteleyin.
Salçayı ekleyip, şöyle bir çevirin.
Üzerine yıkanmış yarmayı ilave edin.
Kıyılmış maydanoz, dereotu ve naneyi ekleyin.
Tuzunu ve pulbiberini ilave edin.
Sıcak su ilavesiyle iç malzemeyi pilav gibi pişirin.
İç malzemeyi pişirmek gerekiyor. Çünkü; efelik beş dakikada pişen bir bitki.Fazla piştiği zaman dağılıyor.
İç malzeme soğuyunca efelikleri sarın.
Tencereye dizin.
Salçayı sıcak suyla açın ve efeliklerin üzerine boşaltın.
Efelikleri kısık ateşte pişirin.
Pişen efelikleri servis tabağına alın ve üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
Bir tencere efelik sarması inanın bana hiç abartmıyorum; 10 dakikada bitiyor.Öyle güzel bir lezzetki çerez gibi lop lop mideye indiriyorsunuz.En azından bir kerede olsa denemenizi tavsiye ederim. AFİYETLER OLSUN. TEŞEKKÜRLER.

Bir Cevap Yazın

