Arzumcum’s Blog

** PORTAKALLI VE HAVUÇLU KEK **

Posted on: Nisan 27, 2008

P.D.Ç.S.E.22 için balım FATOŞUMA bu muhteşem kekimi gönderiyorum. Daveti için çok teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyorum. Eminim müthiş bir etkinlik olcak. Bu yüzden en güzel kek tariflerimden birini yolluyorum.Bu muhteşem keki mutlaka deneyin. Çok memnun kalırsınız. Ben misafirlerime yaptım ve herkes bayıldı.İçindeki portakal suyu ve püresi sayesinde çok yumuşak bir dokusu ve leziz bir tadı var. Üzerindeki kaplama sayesinde lezzeti ikiye katlanıyor.Arzuya göre kesinlikle deneyin derim ben.

Diğer pasta ve kek tariflerimi görmek için lütfen burayı tıklayın.


** PORTAKALLI VE HAVUÇLU KEK **

MALZEMELER:

2 adet yumurta

1 su bardağı şeker

100 gr. margarin ( oda sıcaklığında iyice yumuşatılmış )

Yarım su bardağı taze sıkılmış portakal suyu ( ben püresinide kullandım. Nefis oluyor. Arzuya göre tavsiye ederim. )

2 adet orta boy havuç ( ince rendelenmiş )

Yarım su bardağı ceviz kırığı

1 adet portakal kabuğu rendesi

2 su bardağı un

1 paket vanilya ve kabartma tozu

Kaplama için:

1 su bardağı pudra şekeri

Yarım çay bardağı süt

YAPILIŞI:

Yumartaları şekerle birlikte, kabarıp beyazlaşıncaya kadar çırpın.

İçine portakal suyu ve püresi, bir tutam tuz, kabartma tozu ilave edip; karıştırın.

Un, portakal kabuğu, rendelenmiş havuç, ceviz ve vanilyayı ilave edip; tahta bir spatulayla iyice karışmasını sağlayın.

Yumuşak margarini harca katıp, karıştırın ve yedirin.

Kalıbınızı yağlayın ve unlayın.

Karışımı kalıba boşaltın.

175 derecede pişirin.

Kekiniz soğuyunca kalıptan çıkarın.

Üzerine ister pudra şekeri, isterseniz benim gibi kaplama yapabilirsiniz.

Bunun için; bir kaba yarım çay bardağı sütü alın.

Üzerine yavaş yavaş ve karıştıra karıştıra pudra şekerini ilave edin.

Bu karışım ile kekinizin her tarafını kaplayın.

Eğer karışım fazla gelirse başka keklerde kullanmak üzere cam bir kavanozda saklayabilirisniz.

Ayrıca bu tür karışımlarınızı kesinlikle süt ile yapmanızı öneririm. Çok güzel oluyor çünkü.

Benim kaplamam pek belli olmuyor. Sanırım sıcakken döktüğüm için kekin içine sindi.Ama harika bir lezzeti vardı.

Bir Cevap Yazın

