Arzumcum’s Blog

** ÇİÇEK EKMEK **

Posted on: Nisan 24, 2008

Çocukluğumdan beri çiçek ekmeği çok sevmişimdir. Bu yüzden babam bana hep çiçek ekmek alırdı. Artık çiçek ekmeklerimi evde kendim yapıyorum. Çocuklar çok severek yiyorlar. Bu güzelim, misss gibi ekmeklerin tarifini sevgili canım arkadaşım SERAP’tan aldım. Ben her zamanki gibi kendime göre değişiklikler yaptım. Hem görüntüsü, hem tadı çok güzel oldu. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Veee mutlaka ARZUYA GÖRE deneyin derim ben.

Diğer hamur işi tariflerimi görmek için lütfen burayı tıklayın.

** ÇİÇEK EKMEK **

MALZEMELER:

1 paket maya

1 adet yumurta ( sarısı üzerine )

1 su bardağı ılık süt

Yarım su bardağı ılık su

Yarım su bardağı sıvıyağ

2 yemek kaşığı şeker

1,5 tatlı kaşığı tuz

Aldığı kadar un

Üzeri için: susam, çörekotu ve haşhaş

YAPILIŞI:

Maya, ılık süt, ılık su ve şekeri bir kaba alın ve karıştırın.

Üzerine sıvıyağı ve yumurta beyazını ilave edin ve tekrar karıştırın.

Son olarak un ve tuzu katıp, yumuşak bir hamur yoğurun.

Hamuru yarım saat mayalandırın.

Mayalanan hamuru elinizi yağlayıp, 10 eşit parçaya ayırın.

Elinizi her seferinde yağlayarak, bezeleri yuvarlayın.

Yuvarlak bir tepsiye yağlı kağıt serin.

Elinizde yuvarladığınız 7 bezeyi çiçek şeklinde tepsiye dizin.

Arta kalan 3 bezeyi ister tek tek yuvarlak ekmek yapın.

İsterseniz poğaça şeklinde değerlendirin.

Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve susam, çörekotu, haşhaş serpiştirin.

Tepsidede yarım saaat daha mayalandırın.

200 derece pişirin.

Fırından aldığınız ekmeğinizin üzerine nemli bir bez örterek yarım saat dinlendirin.

Sonrada sevdiklerinizle birlikte afiyetle yeyin.

Bir Cevap Yazın

