Arzumcum’s Blog

*** MANTAR ÇORBASI ***

Posted on: Nisan 3, 2008

ARKADAŞLAR SON 5 GÜNDÜR ÇORUM BEŞİK GİBİ SALLANIYOR. EVLERİMİZE GİREMİYORUZ BİLE. İRİLİ- UFAKLI TAM 30 ADET DEPREM OLDU. KORKU VE PANİK İÇİNDEYİZ. RABBİM EVLERİMİZE İYİLİKLER VERSİN. HAYIRLISINI VERSİN. AMİN. DUALARINIZI ÜZERİMİZDEN EKSİK ETMEYİN. BU YAZIYI NASIL YAZDIĞIMI BİR ALLAH BİLİR. ÇOK TEDİRGİNİM. EĞER YORUMLARINIZA HEMEN DÖNEMEZSEM KUSURUMA BAKMAYIN NOLUR. ŞİMDİDEN HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HAKKINIZI HELAL EDİN.

KOLAY VE HEMENCECİK YAZABİLECEĞİM BİR TARİF SEÇTİM. BEN ASLA HAZIR ÇORBA SOKMUYORUM EVE. TÜM ÇORBALARIMI KENDİM YAPARIM. BU NEFİS ÇORBADA ONLARDAN BİRİ. MUTLAKA DENEYİN. DİĞER ÇORBA TARİFLERİ İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYIN.

*** MANTAR ÇORBASI ***

MALZEMELER:

15 – 20 ADET MANTAR

3 YEMEK KAŞIĞI YAĞ ( TEREYAĞ – ZEYTİNYAĞ KARIŞIMI )

2 YEMEK KAŞIĞI UN

4 SU BARDAĞI SU

1 ADET YUMURTA SARISI

YARIM LİMON SUYU

TUZ VE KARABİBER

ÜZERİ İÇİN: TEREYAĞ VE PULBİBER

YAPILIŞI:

Tencereye yağı alın, eritin.

Unu ekleyip, karıştırarak kavurun ve ocağı kapatın.

Mantarları yıkayıp, ince ince doğrayın.

Karamaması için üzerine yarım limon suyunu sıkın ve karıştırın.

4 bardak suyu kavrulmuş ve soğumuş olan unun üzerine boşaltın.

İyice karıştırarak unu açın ve kaynamaya bırakın.

Kaynayınca mantarları ilave edin ve 5-6 dakika pişirin.

Yumurta sarısını bir kasede çok az suyla çırpın.

Bir taraftan çorbayı karıştırırken, diğer taraftan yumurta sarısını ekleyin.

Tuzunu ve karabiberini ilave edip, 2-3 dakika daha kaynatın ve ocağı kapatın.

Servis yapacağınız zaman, tereyağda pulbiberi kızdırın ve çorbanın üzerine gezdirin.

MANTAR SEVENLER MUTLAKA DENEMELİ BU NEFİS ÇORBAYI. BEN ÇOK SEVİYORUM. EN AZINDAN HAZIR DEĞİL. KENDİ EMEĞİM. AFİYETLER OLSUN.

1 Response to "*** MANTAR ÇORBASI ***"

eskıden bnde boyle yapıyordum fakat hep kararıyor.dısarda yedıgım mantar corcları beyaz oluyordu.püf noktası mantarları lımonlu suda haslamak hasladıktan sonra ufk ufak dogramak.bn hep kremayla yapıyorum we ıcıne derotu koyuyorum bence deneyın…ellerınıze saglıkk
*****************
Öneriniz için çok teşekkürler.bir dahaki sefere öyle yaparım İnşallah.

Bir Cevap Yazın

