Arzumcum’s Blog

*** MUHALLEBİLİ-ÇOKOKREMLİ KURABİYE ***

Posted on: Mart 14, 2008

ÇOK ÖZEL VE GÜZEL KURABİYELERİM VAR BUGÜN. HEM GÖRÜNÜM OLARAK, HEM LEZZET OLARAK ÇOK HARİKA VE HOŞ BİR İKRAMLIK. BU MÜTHİŞ KURABİYELERİN TARİFİ BENİM BALIM FATOŞUMA AİT. ÖYLE NEFİS TARİFLERİ VARKİ, NERDEYSE HEPSİNİ DENİYORUM. TEŞEKKÜRLER CANIM BENİM. BU GÜZELİM LEZZETLER İÇİN. AYRICA BU KURABİYELERDEN Bİ DENEM AYŞEMDE YAPMIŞTI. KESİNLİKLE DENEMENİZİ ÖNERİRİM. BU NEFİS LEZZETTEN KENDİNİZİ VE SEVDİKLERİNİZİ MAHRUM ETMEYİN.

** MUHALLEBİLİ-ÇOKOKREMLİ KURABİYE **


MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:

1 PAKET MARGARİN

3 YEMEK KAŞIĞI YOĞURT ( TEPELEME )

1 PAKET KABARTMA TOZU

ALDIĞI KADAR UN

MUHALLEBİ İÇİN:

1 SU BARDAĞI SÜT

2 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER

1,5 YEMEK KAŞIĞI UN

1 PAKET VANİLYA

AYRICA ÇOKOKREM

ÜZERİ İÇİN: PUDRA ŞEKERİ

YAPILIŞI:

Hamur için olan malzemelerle hamuru yoğurun.

Sonra muhallebi için olan malzemelerle muhallebiyi pişirin.

Bu ölçülerdeki muhallebi kurabiyelerin yarısı için.

Diğer yarısı için çokokrem kullanın.

Ben bu ölçülerden tam 30 adet kurabiye çıkardım.

Yarısını muhallebili; yarısınıda çokokremli yaptım.

Ayrıca ben kalıp kullandım.Biraz uğraştırdı ama şekli çok güzel oldu.

Hamurdan parçalar koparıp, çay tabağı büyüklüğünde açın.

Yarısının içine birer kaşık muhallebi, diğer yarısınada çokokrem koyun ve kapatın.

Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.

180 derecede pişirin. Kurabiyeler beyaz kalmalı.

Geniş bir tabağa bol pudra şekeri koyun.

Fırından çıkan muhallebileri biraz ılınınca, tabaktaki pudra şekerinin içine atın ve her tarafını pudra şekerine bulayın.

Sonra kurabiyeleri servis tepsisine alın ve tekrardan üzerlerine bol pudra şekeri serpin.

Mükemmel kurabiyeleriniz yenmeye hazır. AFİYET OLSUN.

Bir Cevap Yazın

