Arzumcum’s Blog

** LAHMACUN VE PİDE **

Posted on: Ocak 24, 2008

İŞTE SİZLERE NEFİS BİR LEZZET. BEN LAHMACUN ÇOK SEVERİM. BU TARİF TAM BENLİK. TARİF Bİ DENEM AYŞEME AİT. BENİM İÇİN LAHMACUN YAYINLAMIŞTI. BENDE ANCAK FIRSAT BULUP, DENEYEBİLDİM. BU HARİKA LEZZET İÇİN KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. CANIM ARKADAŞIMIN BİRBİRİNDEN NEFİS VE GÜZEL TARİFLERİ VAR. BURADAN TIKLAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ. AYRICA BENİ SOBELEMİŞTİ. BİRAZ GEÇ OLDU AMA ÇOK KISA CEVAP VEREYİM. SIRF Bİ DENEMİN HATRINA. SORU ŞU: HAYATIN BANA ÖĞRETTİĞİ 3 ŞEY?

1- SABIR, SABIR, SABIR

2-ŞÜKÜR, ŞÜKÜR, ŞÜKÜR

3-DUA, DUA, DUA

BUNLAR BENİM HAYAT DÜSTURUM.

VEEEE İŞTE TARİF:

** LAHMACUN VE PİDE **

MALZEMELER:

HAMUR İÇİN:

1 PAKET YAŞ MAYA

UN, TUZ VE ILIK SU

İÇİ İÇİN:

500 GR. KIYMA

3 ADET SOĞAN

3 ADET SİVRİ BİBER

3 ADET DOMATES

1 KAŞIK DOMATES SALÇASI

1 KAŞIK BİBER SALÇASI

3 KAŞIK SIVIYAĞ

3 DİŞ SARIMSAK

TUZ, PULBİBER, KARABİBER, KİMYON

YAPILIŞI:

Tam olarak bir ölçü veremiyorum. Ben göz kararı yaptım çünki. Hamur için malzemelerle yumuşak bir hamur yoğurun. Mayalandırın. Mayalanan hamuru bezelere ayırın. Benim hamurumdan tam 20 adet beze çıktı. 15 adetini lahmacun, 5 adetinide pide yaptım. Aynı hamur ve iç malzemeden iki çeşit çıkardım yani. Tüm iç malzemeyi sırasıyla robottan geçirin. Bezeleri tabak büyüklüğünde açın. Üzerine iç malzemeden birer yemek kaşığı koyun ve yayın. Tavada pişirin. Pişen lahmacunları sıcak olarak, maydanoz ve limon eşliğinde servis edin. Pidelere gelince; onlarıda tabak büyüklüğünde açın. İç malzemeden birer kaşık koyun ve yayın. 2 kenarından rulo yaparak pide şekli verin. Yağlanmış tepsiye 2 ucundan tutup, uzatarak koyun. 175 derecede pişirin. Fırından çıkan sıcak pidelerin kenarlarını tereyağ ile yağlayın. Ve sıcak sıcak afiyetle yeyin. Her iki lezzetide şiddetle tavsiye ediyorum. Özellikle lahmacunu mutlaka deneyin. AFİYET OLSUN.

1 Response to "** LAHMACUN VE PİDE **"

HER ŞEY TEK KELİMEYLE MUHTEŞEM BENDE YAPTIM TIPATIP EKRANA KONULAN GÖRÜNTÜDEN FARKI OLMADI DAHA BAŞKA LEZZETLİ TARİFLERİNİZİ BEKLERİZ…

Bir Cevap Yazın

