Arzumcum’s Blog

Archive for Kasım 27th, 2007

ÇORUM İLİ İSKİLİP İLÇESİNE AİT YÖRESEL BİR YEMEKLE KARŞINIZDAYIM. ÇOK LEZİZ VE BESLEYİCİ BİR TARİF. GERÇİ BEN GÖZ KARARI YAPIYORUM AMA GENEDE ÖLÇÜ VERMEYE ÇALISTIM.

BU YEMEK, YAZIN ASMA YAPRAKLARININ VE KÖRPE KISIMLARI TOPLANARAK PİŞİRİLİR. BU YAPRAKLAR GÜZELCE YIKANIP, ELLE KAĞIT YIRTAR GİBİ YIRTILIR. YAPRAK ZAMANI TAZE TAZE YAPILDIĞI GİBİ, KIŞ İÇİNDE YA KURUTULUR YADA DERİN DONDURUCUYA ATILIR. BEN BU YEMEĞİ EVLENDİKTEN SONRA EŞİMİN AİLESİNDE GÖRÜP, ÖGRENDİM. O GÜN BUGÜNDÜR HEP YAPARIM. VE ÇOK SEVEREK TÜKETİLİR BİZİM EVDE.

*** YIRTMA ***


MALZEMELER:

rtılmış asma yaprağı

500 gr. Kuşbaşı et
1 baş soğan
5 diş sarımsak
2 kaşık salça
3 kaşık yağ (tereyağ-zeytinyağ karışımı)
1 çay bardağı yarma ( buğday kırığı )
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
1 adet limon suyu
Tuz, karabiber ve pulbiber
Yeteri kadar su

YAPILIŞI:

Tüm malzemeyi çig olarak düdüklü tencereye koyup 4550 dakika pişiriyoruz.Hepsi bu kadar.Çok zahmetsiz ve nefis bir yemek.Servis ederken üzerine sarımsaklı yoğurt döküyoruz.AFİYET OLSUN.