Arzumcum’s Blog

*** ERZURUM ÇORBASI ***

Posted on: Eylül 13, 2007

HERKESE HAYIRLI RAMAZANLAR DİLİYORUM. ALLAH TEKRARINI NASİP ETSİN. BU MÜBAREK AYI EN GÜZEL ŞEKİLDE DEĞERLENDİRİRİZ İNŞALLAH.

Sahurda çok telaşlı ve heyecanlıydım.Kalkamıycam diye herkesi tembihledim.Eşim nöbette olduğu için bu sahur yalnızdım.Bende tüm ev ahalisini uyandırdım.Yani çocuklari.Zaten gece yatarken sıkı sıkı tembih ettiler.Bizide kaldır anne diye.Bende hem yalnız kalmayım hemde gecenin bereketinden çocuklarda faydalansın diye kaldırdım hepsiniyide oldu.Çok güzeldi bi görseniz.Annem bi yandan,eşim bi yandan,saatler,telefonlar bi yandan.Hangisine bakacağımı şaşirdım.Sözleşmiş gibi hepside aynı anda.Uyanmamak ne mümkün.Kalktım bir güzel mayalılarımı yaptım.Sofrayı kurdum.Hep birlikte afiyetle sahurumuzu yaptık.Bizim burda yani ÇORUM’da Ramazana özel gelenekler vardır.Her sahurda mutlaka mayalı yapılır.Yanınada hoşaf.Her iftardada mutlaka ÇORUM MANTISI yenir.Ramazana 1 hafta kala tüm konu komşu toplanır.Mantılar bükülür,kızartılır ve Ramazana hazır edilir.Daha sonra mantı pişirip yayınlıycam.Şimdi en az onun kadar lezzetli bir çorbam var.Bu çorbayi yiğenim ÖZLEM üniversitede okurken Erzurumlu bir arkadaşindan ögrenmis.Bizede ögretti.O gün bu gündür sürekli yaparım.Vazgeçilmezler arasındadır.Çok lezzetli olduğu için bizim evde sık yapılan ve tüketilen bir çorbadir.Tam iftar sofraları için ideal.Tavsiye ediyorum.Denemelisiniz.


*** ERZURUM ÇORBASI ***

MALZEMELER:
Köftesi
için:200 gr.Kıyma,tuz,karabiber,kimyon,un

2 bardak erişte(kendi elcağızlarımla kestim)
1
baş soğan
2
kaşik yağ
2
kaşik salça
1
tatlı kaşigi toz et bulyon
Tuz
,pul biber,yeterince su

YAPILIŞI:
Önce
köftelerimizi hazırlayalım:
K
ıyma,tuz,karabiber,kimyon,1 tatlı kaşigi un iyice yoğrulur.
Bir
tabağa un serpilir.Minik minik yuvarlanmış köfteler
taba
ğa alınır.Tabak şöyle bir sallanır.Köfteler una bulanır.
Tencereye
minik kıydığımız soğan alınır.Yağla(tereyağ ve zeytinyağ karışımı) kavrulur.Salça ve suyu eklenir.Su kaynayınca
köfteler
atılır.Tuzu,biberi ve et bulyonu katılır.Köfteler biraz pişince erişteler ilave edilir.Kısık ateşte güzelce pişirilir.

Çorbamiz servise hazır.Üzerine sarımsaklı yoğurt dökülüp,servis edilir.AFİYET OLSUN.

Bir Cevap Yazın

