Arzumcum’s Blog

*** ŞEKER HAMURU YAPIMI ( MARSHMALLOW ŞEKERDEN ) ***

Posted on: Aralık 27, 2008

 

Marsmallow şekerden yaptığım şeker hamurlarım var bugün sırada. Ben burda istediğim gibi marshmallow şeker bulamadım. Bir çeşit bulabildim sadece. Onunda rengi kremdi. Pembe ve sarı olan renkleri BİM’den aldım. Onlar marsmallow şeker değil, fakat paket üzerinde yumuşak şeker yazıyordu. Bende aldım ve denedim. Sonuç gayet güzel oldu. Siz beyaz renk bulabilirseniz, onu istediğiniz gıda boyasıyla renklendirip, değişik renkte hamurlar elde edebilirsiniz.Bu tarifi sevgili Ayşe Yaman’dan aldım. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Ben biraz fazla yaptım. Siz isterseniz ölçüyü azaltabilirsiniz. Bir paket 150 gr. Ben her renkten 3 paket aldım ve yaptım. Bu şeker hamurunu deneyin ve sizde çocuklarınıza, sevdiklerinize güzel pastalar yapın. Kolay gelsin.

*** ŞEKER HAMURU YAPIMI ( MARSHMALLOW ŞEKERDEN ) ***

MALZEMELER:
450 gr. marshmallow şeker
4 yemek kaşığı su
500 gr. pudra şekeri
Bir çimdik tuz

 

YAPILIŞI:
Marshmallow şekerleri cam bir kaseye boşaltın.
Tencereye biraz su koyup, cam kaseyi üzerine oturtun.
Orta ateşte ara sıra karıştırarak marshmallow şekerleri eritin.
Burda dikkat edilmesi gereken; şekerlerin çok fazla erimemesi ve içlerine sıcak su kaçmaması.
Eriyen şekerlere su, tuz ve pudra şekerinin yarısını ekleyip, karıştırın.
Yoğurma kabının dibine bolca pudra şekeri dökün.
Eriyen şekerleri yoğurma kabına alın ve yoğurmaya başlayın.
Dikkat edin eliniz yanmasın.
Kalan pudra şekerinide ekleyip, hamuru iyice yoğurun.
Ele yapışmayan ama yumuşak kıvamlı bir hamur olcak.
Son olarak hamuru top haline getirin ve üzerine margarin sürün.
Streç film ile kapladığınız hamuru 1 gün yada daha fazla oda sıcaklığında bekletebilirsiniz.
Kullanacağınız zaman tekrar yoğurun ve istediğiniz süslemede kullanın.
Ben kurabiye kalıpları ve bazı minik objelerle süslemelerimi yaptım.

30 Yanıt to "*** ŞEKER HAMURU YAPIMI ( MARSHMALLOW ŞEKERDEN ) ***"

tarif icin tesekkurler en kisa zamanda deneyecegim…:))
******************
Hoşgeldin MERVE. Ziyaret ve yorum için teşekkürler.Şeker hamurunu dener ve beğenirsin İnşallah.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

bu tarifi çok sewdim ve bulduğumada çok sevindim eminim ki lezzetide güzldir çok teşekkürler:):)
***********
Hoşgeldin ARZU. Ziyaret ve yorum için teşekkürler. şeker hamurunu dener ve beğenirsin İnşallah.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

oncelikle bu kolay ve pratik tarif icin size cok tesekkur ederim.son gunlerde bu seker hamurlu pastalara takmis durumdayim amaaa bu pastalar nedir?nasil yapilir?hicbir fikrim yok yalniz el becerime ve hayal gucume guveniyorum yapabilecegime inaniyorum bazen azmetmek yeterli diye dusunuyorum.sekerlerimi buldum gida boyasinida yalniz….ben birkac renk deyil bircok renk kullanarak cok deyisik figurler ortaya cikarmak istiyorum gida boyasinin butun tonlarini aldim bunu nasil uygulamaliyim???en kisa zamanda beni bilgilendirirseniz minnettar kalirim.paylasimlarinizin devamini bekliyoruz simdiden cok tesekkur ederim.
**************
Hoşgeldin ELİF. Azim ve isteğine bayıldım. Bu çaba ve hayal gücüyle, eminim harikalar çıkarırsın ortaya. Değişik renklerde şeker hamurları elde etmek için öncelikle beyaz hamurun olması lazım.beyaz hamuru dilediğin renkle renklendirebilirsin. Bunun için,beyaz şeker hamuruna çok az, istediğin renk gıda boyasını katıp,tekrar yoğurmalısın.kolay gelsin. Dener ve memnun kalırsın İnşallah. yine beklerim.sevgiler.

meraba arzu hanim yine ben ama bir farkla yarin aksam iftar davetim icin pastami yapmis ve seker hamurumla suslemis bulunuyorum suan tam karsimda duruyor ve benim gozlerimden uyku akiyor cok yoruldum gercekten buyuk emek isteyen bir is sizi bu konuda tebrik ediyorum.ilk deneme olarak gercekten guzel oldu durmak yok kendimizi bu konuda gelistirmeye devam tarif icin birkez daha tesekkur ederim.umarim konuklarimda begenirler bu arada daha fazla dayanamiycam gidiyorum tekrar gorusmek dilegiyle hoscakalin
***************
Eminim çok çok güzel bir pasta olmuştur.ellerine,emeklerine sağlık canım.Emeksiz yemek olmuyor.güzel şeyler hep zahmetlidir ve emek ister.sen bunu başaranlardansın.tebrik ediyorum.bundan sonra hep şeker hamurlu pasta yapmak istiyceksin.çünkü bağımlılık yapıyor insanda.hoşça ve sevgiyle kal.

evet herkez cok begendi cunku boyle bir pastayla yeni tanistilar.uzulerek soyluyorumki henuz herkez bu pastalarin varligindan bile haberdar deyil.onlar begendiler bende bu durumdan cok cok memnun kaldim.bu arada sizcede bir mahsuru yoksa yasiniz kac?cok merak ettim umarim devamli yazarak sizi rahatsiz etmiyorumdur allaha emanet olun hoscakalin
***************
Sizin güzel yorumlarınızdan ve muhabbetinizden asla ve asla rahatsız olmam. Her ziyaretçimin başımın üstünde yeri var.
pastanı herkesin beğenmesi beni çok mutlu etti. demekki muhteşem bir pasta olmuş.emeğine sağlık canım.
yaşım aldı başını gidiyor.yaşlanıyorum yani. 1972 doğumluyum. sevgi ve selamlar.

s.a
Kızımın doğumgünü için şeker hamuruna ihtiyacım vardı ancak tarıfler zor ve malzemeleri bulmak güç .Bu tarifinizi görünce inanamadım.Sorum şu pastamın üzerini komple bu hamurla kaplayabılırım değil mi yanı sadece şekıl olarak kullanmak istemıyorum.
*************
Hoşgeldin Ayşen. Pastanın üzerini tamamen şeker hamuru ile kaplayabilirsin.ayrıca süslemelerinide bu hamurla yapabilirsin.İnşallah dener ve beğenirsin.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

bir televizyon programında görmüştüm ben de ama geç açtığım için tarifini bulamamıştım diğer sitelerden bulduğum tariflerde zor geldi açıkcası zaten itiraf etmem gerekirse hamuru yoğuracak kol gücüm de yok bunun için annemden yarım isteyeceğim:)yanlız kafama takılan birşey var margarinin sağlığa zararlı olduğunu bildiğim için kullanmak istemiyorum ayrıca jelatinle ilgili de akıllarda şüpheler var diğer tariflerde de jelatin olduğu için uygulamak istemedm margarin kullanmasak olur mu ya da onun yerine başka birşey kullanabilir miyiz ve marshmallow şekerde jelatin var mı acaba?biraz fazla bunaltıcı ve takıntılı oldu ama yine de cevap verirseniz sevinirim.
****************
Hoşgeldin Asude. Margarin yerine tereyağda sürebilirsin.zaten yağı hamur yapışmasın diye kullanıyoruz. Ben şekerlerimi güvenilir diye alıyorum ama yinede bilemiyorum.sizi yanlış yönlendirmek istemem.kolay gelsin.yine beklerim.sevgielr.

merhaba arzu yine ben yaptigim pastalardan istek uzerine iki tane yaptim simdi cuma gunune evlilik yildonumu olan bir cifte yapicam hersey cok guzel gidiyor tam istedigim gibi yalniz benim kucuk bir sorunum var akil almak istedim yaptigim pandispanyalarin her tarafi ayni boyutta olmuyor genelde ortasi yuksek oluyor bunun nedeni ne olabilir?kac kere denedim hep ayni sonuc bununla ilgili bir fikrin var mi?allaha emanet ol simdiden tesekurler hoscakal.
******************
Maşallah. çok hamaratsın. Pandispanyaların düzgün olması için; harcı tepsiye koyunca birkaç kez hızlıca ama dikkatlice tepsiyi tezgaha vur. böylece harcın içindeki hava kabarcıkları çıkmış olur. ortası kabarıyorsa harcı kaşığın tersiyle ortadan kenarlara doğru yay.kolay gelsin canım.seni esas siteme bekliyorum.sevgiler.

http://www.arzumcum.blogcu.com

meraba arzu suan ne kadar saskin ve sevicli oldugumu anlatamam.inanabiliyor musun bu pastalari yaptigimi goren bir arkadas dugun pastasi yaptiracak olan bir cifte beni onermis 1 ay sonra dugunleri var ve pastayi ben yapicam ne kadar saskinim cok kisa bir surede bu kadar yol katedebilecegimi soyleseler ben bile inanmazdim mumkunse simdi senden yardim istiyorum pastayi marzipan hamuruyla kapliycam ama uzerine krem santiyle minik dekorlar yapamak istiyorum sade ama sik olmali marzipan hamurun uzerine krem santiyle dekor uygulanabilir mi?yada kac saat once uygulanmali?bir sorun olur mu aceba?sence ne yapmaliyim bu konuda beni bilgilendirir misin lutfen simdiden cok tesekur ederim allaha emanet ol.
*******************
Merhaba canım.böyle güzel işlere vesile olmak çok mutlu ediyor beni.marzipan üzerine şanti ile dekor yapabilirsin.ama bu pastayı teslim edeceğin gün yapılmalı.ve soğuk ortam oluşturmalısın.şantiler eriyebilir.pastaya ayrı bir hava katmak istersen şantiye gıda boyası katabilir yada yenilebilir sim karıştırabilirsin.daha şık ve gösterişli olur.bu iştende alnının akıyla çıkacağından eminim.kolay gelsin canım.hoşçakal.

merhaba..ben de şeker hamurlu pasta yapmak istiyordum ama cesaret edemiyordum…sizin tarfinizle cesaretimi topladım sanırım..pastanın son haliyle bir gün durmasında bir sakınca varmı,şeker hamuru pandispanyanın yumuşaklığından etkilenip erirmi, oda sıcaklığında mı bekletmeliyim yoksa servis yapılacağı gün mü son şeklini vermeliyim…bu arada tarifleriniz için teşekkürler…
*****************
Hoşgeldin Melike. pastayı son haliyle birgün bekletebilirsin.ama sıcak ortam olmamalı ve üzerini hava almıycak şekilde streç filmle kaplamalısın. pastanı bir gün önce yapıp,üzerini servis yapılacağı gün, yada birkaç saat önce şeker hamuruyla kaplamanı tavsiye ederim. en güvenli ve emin yol bu. kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

slm arzum hnm size daha öncede yazmıştım kızımla eşimin doğum günlerinden bahsetmiştim ve onlara kocaman bi pasta yaptım önce korktum yapamayacağım diye ama süper oldu ve tabi maceralıda pastaneden gıda boyası falan istedim aslında fenerbahçe formalı yapacaktım ama sarı boya bulamadım bimden yumuşak şeker almıştım onuda kızlar yemiş azcık bırakmışlardı yapamadım ama kalan şekerle harika nazar boncuklu dev pasta yaptım umarım yarın herkes beğenir daha ikram etmeden sizle paylaşmak istedim bilginizi paylaştığınız için tşkler Allah razı olsun Allaha emanet olun hayırlı geceler
***************
Merhabalar Mehtap. Öncelikle eşinizin ve kızınızın doğum günleri kutlu olsun. eminim pastaları muhteşem olmuştur.ellerine ve emeklerine sağlık. tariflerimin sizler tarafından denenmesi ve beğenilmesi beni çok mutlu ediyor.teşekkürler.ALLAH hepimizden razı olsun İnşallah.sevgiler.

ARZU HANIM ALTIN BULMUŞ GİBİ SEVİNDİM YARIN DENİYCEM
*************
İnşallah dener ve beğenirsin Zerrin.kolay gelsin.

bende deneyecem bi arkadaşıma sordum öyle bi anlattı korktum ama bunu deneyecem tşkklr…
*************
İnşallah dener ve beğenirsiniz. Biraz uğraştırsada sonucu görünce zahmetinize değiyor.kolaylıklar diliyorum.

süpersin :D
************
Teşekkürler canım benim.sayenizde:))

merhaba bende bir mutfak canavari olarak bu tarifi bulmus olmak beni cok mutlu etti :) hemen denemelere baslicam..cok kolay gözüküyo ve umarim bende becerebilirim..bakalim hayelimdeki pastalari ve kurabiyeleri yapabilicekmiyim..yaptiktan sonra sonucu sizinle paylasirim..tesekkürler arzu hanim..
****************
İnşallah olumlu sonuçlar elde edersiniz.kolay gelsin diyorum.

İNANIN O KADAR SEVİNDİM Kİ BU TARİFİ BULDUĞUM İÇİN KAÇ GÜNLERDİR BİLGİSAYARIN BAŞINDA OTURUP ŞEKER HAMURU TARİFİ ARIYORUM BURDA MALZEMESİNİ BULMAK MÜMKÜN OLMADIĞI İÇİN DİĞERLERİNİ YAPAMIYORDUM BU HARİKA OLDU.BU HAMURLA PASTANIN DIŞINIDA KAPLAYA BİLİRMİYİZ.BİRDE GANAJ ÇİKOLATA YAPMAK İÇİN NORMAL BİTTER ÇİKOLATA KULLANABİLİRMİYİZ KUVERTUR BULAMIYORUM 250 GR. ÇİKOLATAYA NE KADAR KREMA KOYMALIYIM TEŞEKKÜRLER….
SİZİ ÇOK ÖPÜYORUM SEVGİLER…
****************
Şeker hamurunu dener ve beğenirsiniz İnşallah.Şeker hamuruyla hem pastanın dışını kaplayabilir,hemde istediğiniz süslemeyi yapabilirsiniz.Ganaj için ister sütlü,ister bitter çikolata kullanılabilir.250 gr. çikolataya 250 ml. krema kullanın.yani ölçü bire bir.kolaylıklar diliyorum.

çok güzel görünüyor yarın benim doğumgünüm herzamanki gibi kendi elimde yapıcam pastamı benim anlamadığım yer tuzu nerede kullanıcaz???

*****************
Hoşgeldiniz. zaten tuz bir çimdik olarak kullanılıyor.şekerler eridikten sonra,pudra şekeri ve su eklerken tuzuda ekliyoruz.mutlu yıllarrr:)

merhaba bu tarifi gördüğüme çok sevindim bu şeker hamurlarını yapıp streç flime sartıktan sonra en fazla kaç gün içinde kullana biliriz 1 hafta kadar bekler mi
*************
Hoşgeldiniz.şeker hamurunu 1 hafta yada 10 gün strece sarılı şekilde saklayabilirsiniz.

ben sana yagı nasılsüreceimi anlamadım yardımcı olurmusunuz birde dolapta bekletmemizde sakınca varmı teşekkürler
*****************
Şeker hamuruna margarin sürmemizin sebebi yapışmasını ve kurumasını önlemek.hamurun her yerini şöyle hafifçe bir yağlıycaksınız o kadar.şeker hamurunu dolapta bekletmeyin.hem kurur,hemde sertleşir.

ilk once merhaba ben bir şey sorcaktım bu şeker hamurunda renk veren zaten o marshmallow şekerlemeler değilmi yoksa gıda boyası katarak mı renk veriyoruz hamura cevabınızı beklıyorum ALLAH’A emanet olun
*****************************
Şekerler renkli ama istediğimiz her renk bulunmuyor. o yüzden değişik renkler elde etmek için beyaz hamuru istediğimiz renk gıda boyasıyla renklendirebiliriz.

tarifiniz için çok tşkler. denemeyi istiyorum. ancak aklıma takılan birşey var. hamuru dolaba koymamamızı önermişsiniz. ben arkadaşıma sürpriz yapacağım. pastayı akşam yapacağım ertesi gün öğleden sonra yenecek olduğu için pastanın dışarda durması özellikle havaların sıcak olduğu bu günlerde içerisindeki kremanın bozulmasına neden olmaz mı? yada kremanın oda sıcaklığından dolayı soğuk değilde ılık olması pastanın tadını biraz bozmaz mı? yardımcı olursanız sevinirim. şimdiden teşekkür ederim.
****************************
Size tavsiyem pastanızı akşamdan yapın ve dolapta muhafaza edin.sabahta üzerini şeker hamuru ile kaplayın.

ben bu tariflere ve pastalara bayıldım ama tek bir problem var bunun pastası normal bildiğimiz klasik pasta mı veya özel bir pastası mı var bilemiyorum nolur bana yardımcı olun şimdiden teşekkürler…
***************************
Normal pasta tabanı kullanıyoruz.ister kendiniz yapın,ister hazır alın farketmez.

bende diğer mutfak severler gibi bu tarifi görünce havalara uçtum.Oğlumun doğumgünü için kurabiyeler yapmayı istiyordum ama kurabiyeleri kaplamak için şeker hamuru bulamıyordum.benim sorum bu hamurla kurabiyeler kaplanır mı?kaplanırsa arasına birşey sürmek gerekir mi?cevabınız için şimdiden teşekkürler.
***********************************
evet şeker hamuruyla kurabiyer kaplanır,nefis olur. yapıştırmak için ballı su kullanabilirsiniz.

mrb ben yeni keşfettim tarifinizi şeker hamurunu yaptım sıra pasta da denemeye kaldı inş ondada ii sonuç alırım beyaz için ne yapmak gerekir tşk
**************************
Beyaz şeker hamuru hazırlamak gerekir.

merhaba benim sorum renkli yumuşak şekerlemeleri nasıleriticem
nasıl sizin gibi ayrı 3 renk olucak yoksa bu tarifi 3 ayrı yerde mi yapıcam yardımcı olursanız sevinirim
**************************
şeker hamuru tarifim için linki tıklayın lütfen.tarife ve tüm detaylara burdan ulaşabilirsiniz.

http://arzumcum.blogcu.com/seker-hamuru-yapimi-marshmallow-sekerden/4646082

mrb benım merak ettıgım kurabıyelerın uzerınini renklendırmek ıstıyorum 1 yaş kurabıyelerı yapıcam oglum ıcın gıda boyası aldım kurabıyeden kalan hamurlamı gıda boyasını karıstırıcam ve ne kadar gıda boyası kullanmam gerekıyo ??
**************************************
Kurabiyeleri renklendirmek için şeker hamuru yada royal icing kullanabilirsiniz.çok az bir miktar gıda boyası yeterli olur.

tarifiniz için cok teşekkür ederim bu sıralar seker hamurlu kurabiyelere merak sardım eşim ve oğlum tam bir tatlı canavarları onlar için değişik güzel seyler yapmak istiyorum sayenizde bunu yapacagım tekrar teşekkürler :) aslında ben kurabiye tarifi istiyorum sizden gönderirseniz cok sevinirim:)))

size birşey sormak istiyorum ben marsmallow dan seker hamuru yaptım fakat bekletme süresi sonrası bas edemediğim sert bir hamur halini aldı. acaba bunu yumuşatma gibi bir şansım var mı ?
*****************************************
Mikrodalga fırında ıstabilirsiniz.yada kalorifer peteğinin üzerine koyarsanız sıcaktan yumuşar.

bu tarif çok güzel ama benim bir günden azzamanım var nasıl yapıcam?

harika bşeye benzio,annemin doğum gunu ıcın denıcem tskler.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

