Arzumcum’s Blog

*** MİDYE TATLISI ***

Posted on: Aralık 13, 2008

♥ Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun…HAYIRLI BAYRAMLAR…

Bayramlık kurabiyelerden sonra, bayramlık tatlınızda benden. Muhteşem bir lezzet. Kesinlikle yapın ve sevdiklerinize ikram edin. Tarifi sevgili eltim SEVDA hanımdan aldım. Kendisine çok teşekkürler ediyorum. Bayram dönüşü görüşmek üzre. HOŞÇAKALIN.
Aşağıdaki nefis tatlı tariflerime isimlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

ŞEKERPARE
KALBUR TATLISI

 

REVANİ
ETİMEK TATLISI

***** MİDYE TATLISI *****
Bu malzemelerden baya çok tatlı çıkıyor( 80 adet ). Kalabalık misafirler için çok ideal. Bayramdada nefis bir seçenek. Ayrıca tatlınızı yapıp, saklama kaplarında saklayabilirsiniz. İhtiyacınız olduğu zaman dilediğiniz kadarını şerbetleyip, yiyebilirsiniz. Kişi sayısına göre ölçüyü azaltıp, çoğaltmak size kalmış. Tarif benden deneyip, afiyetle yemek sizden.

MALZEMELER:
3 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık süt
Yarım paket yaş maya
1 tatlı kaşığı karbonat
Bir çimdik tuz
Aldığı kadar un
Açmak için: Nişasta
İçi için: Ceviz kırığı
Üzerleri için:
100 gr. tereyağ yada margarin
Şerbeti için:
5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu



YAPILIŞI:
Mayayı ve ılık sütü yoğurma kabına alın.
Biraz kabarınca yumurtaları ve sıvıyağı ekleyip, karıştırın.
Karbonat, tuz ve unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun.
Hamuru 20 eşit parçaya ayırıp, bezeler yapın.
Nişasta yardımıyla bu bezeleri, tatlı tabağı büyüklüğünde açın.
Açtığınız bezeleri 5 adet 5 adet üst üste koyun.
Yani 5’erli olarak 4 grup oluşturun ( resimlerdeki gibi ).
Bu üst üste koyduğunuz yufkaları, yine nişasta yardımıyla servis tabağından biraz daha büyükçe açın.
Sıkı sıkı rulo yapın ve buzdolabında yarım saat bekletin ( 4 adet rulomuz oldu).
Bu ruloları bir parmak genişliğinde kesin.
Bir rulodan 20 adet çıkıyor.Yani toplam 80 adet oluyor.
Kestiğiniz parçaları yan yatırın ve elinizle çok hafif bastırarak çay tabağı büyüklüğünde açın.
İçlerine ceviz kırığı koyup, kapatın ve elinizle midye şekli vermeye çalışın.
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin ve 15-20 dakika dinlendirin.
Bu arada 100 gr. tereyağını eritin ve ılıtın.
Tatlıların üzerine fırça yardımıyla bolca sürün.
180 derecede üzerleri çok hafif kızaracak şekilde pişirin.
Tatlıları fırından alıp,soğumaya bırakın.
Tatlılar soğurken şerbeti hazırlayın.
Bunun için; şeker ve suyu tencereye alıp,kaynatın.
Kaynayınca altını kısın ve hafif koyulaşana kadar kaynatın.
İçine 1 tatlı kaşığı limon suyunu ilave edip, biraz daha kaynatın ve ocağı kapatın.
İlk sıcaklığı çıkan şerbeti soğuyan tatlıların üzerine gezdirin.
Birkaç saat dinlendirdikten sonra, tatlıyı istediğiniz şekilde servis edebilirsiniz.
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN.

BİRBİRİNDEN NEFİS TATLI TARİFLERİM İÇİN TIKLAYIN LÜTFEN.

13 Yanıt to "*** MİDYE TATLISI ***"

ellerinize saglık cok guzel gorunuyor fakat benım merak eetıgım bısey var maya yumsak yapmıyormu o yuzden yapamıyorum bılgılendırırmısınız
**********
Hoşgeldin RABİA.Ziyaret ve yorum için teşekkürler.
midye tatlısı çok güzel ve özel bir tatlıdır.nefis olur.maya tatlıyı yumuşatmıyor.gönül rahatlığı ile deneyebilirsin.kolay gelsin.yine beklerim canım.sevgiler.

ben tessekkur ederım en kısa zamanda deneyecegım sızı herzaman takıp etcem yenı tarıflerınızı beklıyorum kolay gelsın canım

elinize sağlık.tadınında görünüşü kadar güzel olduğundan eminim.bende deneyeceğim.galiba hamurun mayalanması beklenmiyor.
***************
Hoşgeldin NADİYE. Tatlıyı beğenmene sevindim.İnşallah dener ve memnun kalırsın. Hamurun mayalanmasını beklemene gerek yok.Direk yoğurup,tatlını yapabilirsin.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

tatlıyı denedim ve çok güzel oldu.hoşuma gitti ama tek kusurum;işim acele olduğundan şerbeti tam suğutamadım.tatlım çıtır çıtır değilde biraz yumuşak oldu.bence ilk denemeye göre iyiydi.size kolay gelsin
*****************
Hoşgeldin NADİYE. Midye tatlısını deneyip,beğenmene çok sevindim.ellerine sağlık.afiyetler olsun.biraz zahmetli gibi görünsede çok nefis bir tatlıdır.ilk denemende başarılı olman harika.görüşmek üzre.hoşçakal.

elinize saglık çok güzel görünüyorlar. umarım bende becerebilirim… :)
************
Hoşgeldin Sema. Tabiki becerebilirsin.İnşallah dener ve memnun kalırsın.Midye tatlısı çok güzel ve özel bir tatlıdır.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

bu tatlinin tuzlusunu yapiyodum umarim tatlisi guzel olur
**************
Hoşgeldin NAZ. Tuzlusunu ilk defa duydum,denemek lazım.ama tatlısı enfes oluyor.tavsiye ederim.yine beklerim.sevgiler.

BAYRAMDA BUNDAN YAPALIM MI
*****************
Bence kesinlikle yapmalısınız.tam bayramlık enfes bir tatlı.kolay gelsin.hayırlı bayramlar.sevgiler.

mrb ben bikac gundur sayfaniza takildim cok keyfli bence tatliniz harika görunuyor ama ben denedim yumusak oldu bayagi ve buyuk oldular.bi kac yerdede maya yerine kabartma tozu kullanabilcemi okudum bi fikriniz varmi acaba hafta sonu misafirim gelcek guzel olsun istiyorum
**************
Maya yerine kabartma tozuda kullanabilirsiniz.rulolarınızı biraz sıkı sararsanız boyutları daha küçük olur.kolay gelsin.

merhaba bu tatlıyı arkadasımda yedım daha once hosuma gıtmıstı ınsallah sızınkıde onun kadar guzel olur…sımdı hemen kalkıyorum ve denıyorum.
tekrar donerım sıze gorusuruz tesekkur ederım

midye tatlısından bende yaptım çok güzel oldu sanırım şimdi pişiyor teşekkürler…

ellerine ve emeginize saglik… ben netten bu gibi tarifleri surekli takip ederim ama bu zamana kadar bu kadar guzel ayrintili anlatilana rastlamamistim.gercekten cok acik ve ayrintili anlayilmis…

bayramda yedim harika bende denicem

tesekurler tarif icin denedim cok guzel oldu

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

