Arzumcum’s Blog

*** EV YAPIMI MAYONEZ ***

Posted on: Kasım 16, 2008

Evde mayonez yapmak beni hep korkutmuştur. Çok zor gelirdi. Ama bu tarifi buldum ve mayonez yapmanın ne kadar zahmetsiz ve kolay olduğunu anladım. Gerçekten çok pratik ve çok kısa bir sürede hazırlanabiliyor. Üstelik adı üstünde ev yapımı. Katkısız, doğal, lezzetli. Benim ufaklık ekmeğe sürüp yemeyi çok seviyor. Bense salatalarımda bol bol kullanırım. Bundan sonra asla hazır mayonez almam. Bu harika tarif sayesinde hep kendim yapıcam mayonezlerimi. Tarifi verirken tüm püf noktalarınıda verdim. Tarife bire bir uyduğunuz takdirde nefis bir mayonez elde edersiniz. Sakın gözünüz korkmasın. Mutlaka deneyin.Bu muhteşem tarifi sevgili MAKARNACIK arkadaşımızdan aldım. Kendisine çok teşekkürler ediyorum.

***** MAYONEZ *****

MALZEMELER:
1 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sirke yada limon suyu
İki tutam tuz
Eğer istenirse yarım çay kaşığından az hardal ( hazır olanlardan )
Ben olmadığı için hardal kullanmadım.


 
YAPILIŞI:

Öncelikle tüm malzemeleri yani; yumurta, sıvıyağ, sirke ve tuzu ölçüp, buzdolabına kaldırın.
Bunlarla birlikte; kavanoz ve blendırın ağzınıda buzdolabına kaldırın.
Kavanozun ağzı blendırın ağzı girecek kadar olmalı.
Ben normal konserve kavanozu kullandım.
İyice soğuyan malzemeleri çıkarın.
Artık mayonezimizi yapmaya hazırız.
Kavanoza yumurtayı dikkatli bir şekilde kırın. Yani sarısının patlamamasına dikkat edin.
Sıvıyağ, sirke ve tuzunuda ekleyip, blendırı kavanozun dibine değecek şekilde yerleştirin.
Blendırı en yüksek devirde çalıştırmaya başlayın.
İlk on saniye hiç hareket ettirmeden, kavanozun yarısı mayonez kıvamını alana kadar çırpın.
Blendırı yavaş yavaş yukarı kaldırarak üst ve kenarlarda kalan malzemenin karışmasınıda sağlayın.
Veee tüm malzeme karışıp, koyu mayonez kıvamını aldığında; bir kez hızlıca blendırı kavanozun dibine kadar indirip çıkarın. Bu sayede kenarlarda kalan malzeme ve yağlarda alınmış oluyor.
Hepsi bu kadar. Ev yapımı harika mayoneziniz kullanıma hazır.
Tüm malzemeleri soğuk olarak kullandığımız için, mayonezinizi hemen kullanabilirsiniz.
Önce sulu bir kıvamda oluyor.Sakın paniğe kapılmayın. Çırpmaya devam ettikçe koyulaşıyor.
Eğer mayoneziniz kesilme belirtisi gösterirse sakın vazgeçmeyin. İçerisine 1 yemek kaşığı sıcak su ilave edin. Buda benden size bir püf noktası olsun.
Mayonezimizde hiçbir katkı maddesi olmadığı için 1 hafta içerisinde tüketmenizi öneririm.
Hadi bakalım hanımlar, kolay gelsin.
Harika mayonezinizi dilediğiniz lezzette kulanabilirsiniz.
AFİYETLER OLSUN.

44 Yanıt to "*** EV YAPIMI MAYONEZ ***"

abla cok tesekkurler sen bı harıkasın tekrar soyluyorum senınle tanısmayı cok ısterdım :) Rabbıme emanet ol apla
*************
Hoşgeldin EMİNE. Güzel yorumun için çok çok teşekkürler canım. bende çok isterim sizlerle tanışmayı.gönül dolusu sevgiler.

çok teşükkürler(:
***********
Hoşgeldin EDA. Bende çok teşekkür ederim.her zaman beklerim.sevgiler.

yaa ablacım bi tarif denedik damla damla yağı karıştırıosun 1 saat uğraştık bide tutmadı. bu anında hepsini karıştırmayla birlikta 2 dk sürdü kıvamı ve tadı çok ii…
**************
Hoşgeldiniz MELEK. Ziyaret ve yorum için teşekkürler. mayonezi deneyip,beğenmenize çok sevindim. ellerinize sağlık.afiyetler olsun.yine beklerim.sevgiler.

teşekkürler…

tarifinizi aldık henüz yapmadık ama şimdiden teşkkrler
**********
Hoşgeldin İREM. İnşallah tarifimi dener ve beğenirsiniz.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

denicem gzl görünüyo. tşk ederim
***********
Hoşgeldin Elif. dener ve beğenirsin İnşallah.kolay gelsin.yine beklerim.sevgiler.

arzu hanım tarifinizi denedim 3 dk da dört dörtlük mayonez oldu,gerçekden çok kolaymış bayan olmamama ramen çok rahat yaptım teşekkürler
**************
Hoşgeldiniz Efe Bey. Tarifimi deneyip,beğenmenize çok sevindim.Erkek olmak yemek yapamıycaz anlamına gelmez. Erkeklerde en az bayanlar kadar,hatta belkide dahada güzel lezzetler yapabilirler.Ellerinize sağlık.Afiyetler olsun.

yumurtanın beyazıda koncakmı ıcıne
****************
Hoşgeldin Gönül. Yumurtanın hem beyazı,hemde sarısı kullanılacak.kolay gelsin.

suan buzdolabında malzemelrım sogumayı beklıyor
cvp hemen yazarsanız sevınırımmm
***********
Yorumunu yeni gördüm ve hemen yanıtladım canım.umarım geç kalmamışımdır.

paylaşımınız için teşekkür ederim. blendırım yok mikserle çırpabilir miyim? ayrıca 2 kaşık sirke konunca kokusu ağır olmaz mı lütfen acil cevaplayın

teşekkür ederim
**************
Ben mikserle hiç denemedim ama öyle tutmayabilir mayonez.blendırla tutması daha bir garanti. elma sirkesi kullanabilirsin.kokusu hiç ağır olmuyor.kolay gelsin.

ya be denedim ama kesildi mikserle çırptım. sıcak suda ekledim ama :(
**************
Mayonezin tutmamasına üzüldüm doğrusu.ama pes etme bence.ilk denemede tutmayabilir.ama eminim daha sonrakilerde nefis bir mayonez elde edersin.kolay gelsin.

ayyh cok teşekkurler süper oldu valla :))
*************
Deneyip,beğenmenize çok sevindim.ellerinize sağlık.

merhabalar tarıfınızı gorur gormez denedım halada cırpmaktayım blendarla herseyı tam olcusunde koydum aam bır turlu katılasmıyor:(
*****************
Tüm detaylara ve tarife birebir uyarsanız eminim çok güzel bir mayoneziniz olur.tekrar denemenizi öneririm.kolay gelsin.

teşekkür ederim kıvamı güzel oldu ama iki kaşık sirke ağır geldi sirke kokuyor

******************
Hoşgeldiniz.mayonezi deneyip,beğenmenize sevindim.kullandığınız sirke çok keskin bir sirkeyse kokusu belli olabilir.bir dahaki sefere 1 kaşık kullanabilirsiniz.

Tarifinizi uyguladım güzel ve kolay oldu. Teşekkür ederim

Ellerinize sağlık deniycem bu şekilde denememiştim.
Sevgilerimle.

arzu hanım size minnettarım.. çok kolaay ve çok lezletli oldu.. diğer sayfalardan aldığım tariflerle yol kat edemedim. ama sizinki hem çok kolay ve hem çok lezız.. tekrar teşekkür ederimm..

mayonez tarifinizi gördüm sağlıklı olduğu için hazır almıyordum bu tarifle evimde yine bir mayonez olacak ama sağlıklı:) TARİF İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

merhaba;
az önce başka siteden damla damla uğraştım hemde 2 kez, tam tuttu derken blender ısınmaya başlayınca fazla fazla koyuyorum yağı ve mayonez kesiliyor. malzemeleri dolaba koydum. inşallah tutacak busefer sayenizde. ama bildiğim birşey var hanım kesin beni evden atar bu gün :) 4. kez mayonez yapmayı kaldırmaz bu mutfak. helede yapan bensem :)

bu arda bir sorum daha olacak; evde şuan limon ya da sirke yok ama limonlu ve sirkeli turşu suyu var ondan olmaz mı koysam içine?

cevaplarınızı beklemeden yaptım ve mükemmel oldu. demekki içine turşu suyu konulabiliyormuş. çok ama çok teşekkür ederim…

çok teşekkür ederim harika oldu sevgiler

süper oldu tşklerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ellerinize sağlık denedim süper oldu sadece biraz sirkesi fazla geldi sanki birdahakine 1 kaşık sirke koyucam :)

acaba light olması acısından yağı biraz daha az koysak olur mu sizce,malumunuz kilolar başbelası

Canım rus salatası çekti, hazır mayanozle biraz yaptım kesmedi. Internette “kolay” mayonez tariflerinden 5-10 tanesini inceledim, en çok sizin tarifinizi aklım kesti. Denedim, süper başarılı, elinize sağlık bu tarifi bulup kullanımımıza sunduğunuz için….

bir çok siteden baktım hatta denedim olduda ama arkadaşım peygambermiyim ben öle sabır gerektiriyo yok bi çay kaşığı yok şimdi iki yemek kaşıyı bütün yemek takımını topladım yanıma yağ damlatırken allahtan senin tarifi buldumda hepsi birden çıkıyo valla ortadan hemde 5 dakkada beşiktaş valla süpper öle yumurtanın beyazını atmakta yok israfada karşıyız kısacası:)))) ALLAH razı olsun kardeşim senden dışardaki katkı maddeli şeyleri yememizi önledin.sağlıcakla.ALLAHA EMANET OLUN.

Merhaba,

Tarifinizi denedim, ev mayonezini çırpıcıyla (mikser) neredeyse bir saatte yapabilirken ve her zaman kıvamını tutturamazken sizin verdiğiniz tarifle bir dakikadan az bir sürede çok lezzetli ev yapımı mayonez yapabildim. Sadece tuzunu ayarlayamamışım, biraz tuzlu oldu. Garnitürü katınca bu sorununda bertaraf olacağını düşünüyorum. Merak ettiğim bir husus var; sıvıyağ yerine zeytinyağı kullanılabilinir mi? Tarifinizi kendi blog sayfamda yayınlayabilirmiyim? Teşekkürler

Abla çok hoş oldu ama bir de resmin olsa senle tanışçamm ooooyeah!!!

Bende zeytinyağı ile denedim, hardalı biraz fazla koymuşum:) onun dışında gayet güzel oldu. çok teşekkürler!

Hayatımızın ilk mayonezini bu tarifle denedik. Sonuç mükemmel. Teşekkürler.

çok güzel bir tarif .yalnız ben bu tarifi yaparken.yağ,tuz,limon suyu,DR ötkerin badem yağı kokusunun 1 adet’ini, çok ince çekilmiş hardal tozunu(koruyucu ve tat verici olarak) bir cam kavonoza koydum ağzını kapattım 3-4 defa çalkaladım sonra buzlukta beklettim .soğudukdan sonra ,soğuk yumurtayı içine kırdım ve soğutulmuş el blenderi ile hizlı bir şekilde dipten başlayarak yukarı doğru çekmek ve tekrar itmek sureti ile bir kaç kez ,bir güzel çarptım.buz dolabında beklettim.

çok teşekkür ederim gerçekten çok kolay ve çabuk hazırlanıyo. lezzeti süper oldu

bütün malzemeleri bir gün önceden buzdalabına koydum.açıkçası pek olacağını sanmıyordum ama inanın 5 saniye sürmedi ilk oluşum.sonra 2,3 dak.daha devam ettim.sonuç mükemmel.harika oldu.tadıda nefis.yalnız ben 1 yemek kaşığı sirke koydum.kokusu belli olmasın diye.elinize emeğinize sağlık.tşkler…sağlıkla kalın..

gerçekten çok kolay bir tarif çokta güzel oldu tşk

ilk denemede süper oldu teşekkürler

3 dakika bile sürmüyor, harika oldu. Hazır mayonez bu kadar lezzetli olmuyor. Teşekkür ettim.

Sizinle Tanışmak İsterim. Tarifinizi Denedim. Henüz 14 Yaşındayım. Yemek İşlerine Çok Meraklıyım :)) Gelelim Tarife Çoooook Güzel Oldu. Satılanlardan Bir Farkı Yok. Sadece Kimyasal Madde Katmıyoruz :)))

bende yapiyorum neden bende olmuyor ??

ben yapamadim ilk deneme basarisiz.cok uzuldum:(

ay çok sağolun sayenizde mayoneze para vermicez birazda tarif kısa olsaydı iyi olurdu :)

harikasın sen ya yaptım gerçekten çok kolay

yeminle harika oldu hemde 2 dk kada :) çok teşekkürler

Çok teşekkürler. Ablam şuan yapıyor. İnşallah tadı güzel olur :) Sırf sosis için yaptırıyorum.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

