Arzumcum’s Blog

*** KALBUR TATLISI ( KALBURA BASTI ) ***

Posted on: Ekim 15, 2008

Ramazanda misafirlerime yaptığım harika bir lezzet kalbur tatlısı. Yayınlamak için ancak sıra geldi. Ama hep dediğim gibi kesinlikle denenmesi gereken çok güzel bir tatlı. Hem malzeme, hem yapımı çok kolay. Yıllardır her ramazan mutlaka yaparım. Ve aşağıda verdiğim ölçülerin iki katını yaparım hep. Gerektiği kadarını şekerler, kalanınıda dolapta saklarım.Hem şerbetlisi, hemde şerbetsizi çok uzun süre dayanabilen bir tatlı. Lazım oldukçada çıkarır ve şekerlerim. Çok rahat oluyor bu şekilde. Herkese tavsiye ediyorum.

Diğer tatlı tariflerim için lütfen burayı tıklayın.

*** KALBUR TATLISI ( KALBURA BASTI ) ***

MALZEMELER:
1 su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı su
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçi için ceviz
Şerbeti için: 3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

YAPILIŞI:
Yağ, su, vanilya, kabartma tozu ve un ile hamuru yoğurun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve elinizle yuvarlayın.
Plastik yada çelik süzgecinize hamuru elinizde bastırıp, çay tabağı büyüklüğünde açın ( rendede olabilir) .
İçlerine iri ceviz parçaları koyup, kayık şeklinde kapatın.
Yağlanmış tepsiye ek yerleri alta gelecek, şekilli tarafları üste gelecek şekilde döşeyin.
180 derecede çok hafif kızarana kadar pişirin ve soğumaya bırakın.
Şerbeti hazırlayın ve birkaç dakika ilk sıcaklığının çıkmasını bekleyin.
Sıcak şerbeti soğuk tatlıların üzerinde gezdirin.
Nefis bir tatlı oaln kalbura bastınız servise hazır.
Üzerini dilediğiniz gibi süsleyip, servis edebilirsiniz.
AFİYETLER OLSUN.RABBİM AĞZIMIZIN TADINI HİÇ BOZMASIN.

10 Yanıt to "*** KALBUR TATLISI ( KALBURA BASTI ) ***"

Canım günaydın çok güzel olmuş kalburabastı, dediğin gibi malzemeler de çok az ve zeytinyağıyla olması da ayrı güzel. Bu tarifini denemek isterim yalnız bu ölçüyü uygularsak aşağı yukarı kaç adet çıkıyor.Ona göre yaparım bende , ellerine sağlık canım, sevgilerimle…

Canımmm günaydın bencede muhteşem valla ellerin dert görmesin,ilk fırsatta deniycem ben tabağı aldım canım,öptüm…

Arzucum tatlılar enfes olmuşlar ellerine sağlık şekerim aldım bitanecik :)

Ben de denemiş ve çok beğenmiştim,ellerine sağlık nefis görünüyor.

sevgiler…

Arkadaşım tatlın nefis olmuş ellerine sağlık… Bu arada benim ekmek makinam yerim olmadığı için küçük olanlardan…Seninki büyüklerden olmalı…Malzemeyi çoğaltarak denersen başarılı sonuç olırsın canım…Ekmeklerini merakla bekliyorum…
Sevgiler…

Ellerine sağlık tatlın enfes görünüyor. Kalbura bastıyı bende yapıyorum ama şeklini yapamıyorum.

canımcım tarif mükemmel denenmesi gerek mutlaka ellerine sağlık hayatım..çook öpüyorum sevgiler..

Kalbura bastının görünüşlerini hep çok beğeniyorum.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

mmm.Nefis olmuş tatlın canım.Bende çokseverim kalburabastıyı.Ama benim malzeme listem oldukça farklı.Sen yaptığına göre inanıyorum böylede çok lezzetlidir .birdaki sefer birde böyle deneyeceğim inşallah.Paylaşım için teşekkürler.

canım ellerine sağlık.
aşağıdaki köftede çok değişik geldi.
tadanlara afiyetler olsun.
sevgiler

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

