Arzumcum’s Blog

***** EKMEK KÖFTESİ *****

Posted on: Ekim 12, 2008

HATAY yöresine ait bir lezzet olan Ekmek Köftesi var bugün yayında. Harika bir lezzeti var. Hem çok pratik, hemde acil durumlar için çok uygun bir tarif. Ayrıca en önemlisi bayat ekmekleri değerlendirmek için süper bir yöntem. Bu nefis lezzetin tarifi bizzat Hataylı olan sevgili Şeyma hanımdan geldi. Bende zevkle denedim ve çok beğendim. Kendisine göndermiş olduğu tarifler, yorumlar ve destekleri için çok teşekkürler ediyorum. Kesinlikle denemenizi öneririm. AFİYET OLSUN.

Bayat ekmeklerinizi değerlendirmek için aşağıdaki tariflerden yararlanabilirsiniz.

PAPARA ( Ekmek Mantısı ) tarifi için lütfen burayı tıklayın.

Fırında Dilim Ekmek tarifi için lütfen burayı tıklayın.


***** EKMEK KÖFTESİ *****

MALZEMELER:
Yarım bayat ekmek
1 çay bardağı köftelik bulgur ( düğül )
1 adet kuru soğan
1,5 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı un ve 1 çay kaşığı tuz
Kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI:
Bayat ekmeği içi su dolu derin bir kasede 5 dakika kadar bekletin.
İyice yumuşayan ekmeği iki elinizle sıkın ve yoğurma kabına alın.
Köftelik bulguru ekmeğe ilave edip, iyice yoğurun ve ağzı kapalı olarak yarım saat bekletin.
Ekmeğin ıslaklığı sayesinde bulgur şişecektir.
Bu karışıma minik doğranmış kuru soğan, nane, salça,un ve tuzu ilave edip, iyice yoğurun.
Elde ettiğiniz hamur eğer size göre katı olursa biraz su, yada cıvık olursa biraz un ilave ederek kıvamını ayarlayabilirsiniz.
Bu hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizde yuvarlayın ve üzerlerine hafifçe bastırın.
Köftelerinizi bol sıvıyağda kızartın.
Kızaran köftelerinizi ılık olarak servis edebilirsiniz.
İster kahvaltıda, ister çay saatlerinde, ister yemek olarak afiyetle yiyebilirsiniz.

9 Yanıt to "***** EKMEK KÖFTESİ *****"

Canımmm hepsi enfes seçenekler bu köfteyi ilk fırsatta deniycem ellerine sağlık,mutlu haftalar dilerim,öptüm..

Yeni haftanin baslangiciyla birlikte tüm güzellikler seninle olsun http://www.gonlumdentadlar.blogspot.com
tarifler icin tskler.. ekmek koftesi enfes ellerine saglik

ellerine saglik
Emel-deturkserecepten.blogspot.com

bayat ekmekler için süper gerçektende Arzum mutlaka denemem lazım bunu harika olmuş ellerine sağlık…çok öptüm canısı

Harika bir lezzet olmuş,ellerine sağlık.Denenecekler arasına not edildi…

sevgiler…

Arzumcumm ellerine sağlık canım gerçekten bayat ekmekleri değerlendirmek için harika bir tarif.

Sevgiler,
Evren

ne hoş bur tarif böyle. hakikaten tam bayat ekmek değerlendirmesi için birebir.
çok da iştah açıcı görünüyor,ellerine sağlık canım..

koftelere bayiliriz not aldim mutlaka denerim
sevgiler
Emel-deturkserecepten.blogspot.com

Merhaba canım ellerine sağlık, bu güzel ekmek oruğunu ben de Antakya’da tatmış ve öğrenmiştim, hatta misafirlere bile yaparım çok severler,söylemeseniz kimse anlamıyor ekmekten olduğunu. Ben bir de kimyon ve acı pul biber de koyuyorum. Daha önce ben de yapıp yayınlamıştım sayfamda. Tarif gönderen Şeyma hanıma da teşekkürler…Size de paylaşımınız için çok teşekkürler.Öptüm canım, sevgiler…

Yorum bırakın